18 Temmuz 2016 Pazartesi

Berber günü


Pinterest
Bugün oğlanı aldım berbere gittim, bizim mahallede.

Berber... Mahalle berberi. Farsça'dan barba yani sakaldan türemiş de konmuş Türkçe'ye. Yerli sokak yaşamının yapıtaşları. Mahallenin testosteron bayisi. Oğlan, elimden heyecanla tutup dükkandan içeri girdiğinde gözlerinde fırfırfır heyecan dalgalanmasını gördüm. Güldüm. Müşterisi varmış, bekleyemedik. Çıktık erkeklik hormonundan dışarı.

Yan dükkan ağdacı kadın kuaförü. Yani kuaför de en çok ağdacılık titreşimi yayıyor. Orası da yoğun bir östrojen mağazası. Ağda kokusu, cımbız, ucuz şampuan.

Dedim, bir el atın, çocuğun hali vahim. Oğlan çocuk oldu sana Mücella Teyze, bu saçlarla. Kadın pek sevinmedi, çocuk saçı kesmek fikrini algılayınca.

'Durmaz ki ama' dedi.
'Durduğu kadar' dedim.

Kadın girişti. Yüzü memnniyetsiz. Her an çocuğun yan çizmesini bekliyor, olmaz bu iş havasında.

Bizimki sonlara doğru durmadı. Olsun dedim, yeterli bu. Ne kadar borcumuz?

'Durmadı ama neyse 10 ver, yeter. Ama durmadı' dedi.

Parayı verdik, çıktık. Oğlum, bay bay dedi.

Bi memnun edemedik kadını.
Buruşuk baktı arkamızdan.



3 yorum:

  1. mücella teyze sevdi mi saçınııı :)

    YanıtlaSil
  2. "Duran çocuk" :) Duru, Durgadın, Durkız, Duran bey, Duran duran.. Benimkinin saçı daha 3 senedir makas yüzü görmedi, üç tel saçı var, altları sapsarı türküz ya, sarılara aşığız tabii kıyamıyorum. Dolunay gecesi azcık kesilen saç hızlı uzarmış derler..

    YanıtlaSil
  3. "Duran çocuk" :) Duru, Durgadın, Durkız, Duran bey, Duran duran.. Benimkinin saçı daha 3 senedir makas yüzü görmedi, üç tel saçı var, altları sapsarı türküz ya, sarılara aşığız tabii kıyamıyorum. Dolunay gecesi azcık kesilen saç hızlı uzarmış derler..

    YanıtlaSil

Emmece, gömmece...

Rüyamda lisedeydim. Sık sık o dönemlerde senaryosu geçen garip rüyalar görmeye alışkınım. Okul bahçesi geniş ve orman gibi bir yermiş. E...