17 Temmuz 2016 Pazar

Heybeler


Heybe, katırlara takılırmış. Ata, eşeğe filan...  Erzak, araç gereç koymak için. Köy yaşamının herhangi bir eşyası. Katırın eşyası mı olur, aynası allığı mı olur da heybesi olsun. Sonra.. çok yıllar sonra, insanoğluna ne olmuş olabilir ki, heybeyi katırdan alıp kendine takmış? Ve böylece genç gızlar arasında heybe modası başlamış?

Benim gibi hunhar bir tip, heybe modasına kapılmasın da napsın? Heybeler güzeldir. Rüzgarda salınır, özgürlüğe yakışır, dağınıktır ama birlik içindedir. Tarzı vardır. Kişiye özeldir.

Heybeleri seviyorum.

Bu heybeyi, çocukluk arkadaşım doğum günümde hediye etti. İçine başka şeyler de katıştırmış, rengarenk bir hediye hazırlamış.



Sizce de heybeler yollarda olmayı ve gezginliği çağrıştırmıyor mu? Ve hayır bir katırın heybesinde ne olmazsa benimkinde de o yok. Bir allık yok mesela.

O zaman ben bi kahve alırım.



3 yorum:

  1. ay evet bak çerçiler varmış öyle gezen :) senin heybeye kitap yakışır :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok seviyorum, bir gün görüşebilirsek hatırlatır mısın, sana vermek istediğim bir heybe var :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba, milliyet blog'ta yazmak isterseniz, bana bi mail atar mısınız? çok sevdim yazılarınızı. basaktemiztas@gmail.com

    YanıtlaSil

Emmece, gömmece...

Rüyamda lisedeydim. Sık sık o dönemlerde senaryosu geçen garip rüyalar görmeye alışkınım. Okul bahçesi geniş ve orman gibi bir yermiş. E...