25 Temmuz 2016 Pazartesi

Hindistancevizi Kırıkları


Hindistancevizi aldım haftasonu. Büüüyüük bir sevinçle.

Dedim, ben bunu pazartesi kırarım. Suyuyla smoothie yapar, meyve kısmı olan etlerini de ev halkına pay ederim.

Ömrümde hiç hindistancevizi kırıp yemişliğim yok. Pahalıydı da zaten. Tanesi, 8 TL Migrosta. Hesaplar yaptım. Günlerden pazartesi olsun da azcık şöyle sevinç katalım sıkıcı güne. Belki deliğine pipet sokup içerim.. Ay acaba meyve kısmından sütünü mü yapsak, geçenlerde bir tarifini görmüştüm. Badem sütünden zor değil yapımı.. Şöyle iyisini seçmeliyim, dedim. Nasıl seçilir? Salladığında içinde bol sıvı olan tazedir, diye öğrendim. İyisini de seçtim. Tadını hiç bilmeden, ağzımın suları aktı. Hindistancevizi suyunun içeriğine yazılmış şiirimsi makaleleri okudum, hevesle.

Hayaller ve hayaller.

İşte bu da gerçekler.
Takoz çıktı. İçindeki suyu da ekşimiş bayatlıktan. Bozuk şarap tadı gibiydi. Meyvesi de bozulmuştu. Rengi kararmış içeriden. Zaten videolarda izlediğim gibi kolay olmadı kırmak. Jokerimi kullandım (Ev erkeği) Çekiçle girişti. Anca kırıldı... Halbuki videolar öyle demiyordu.



Şimdi bir daha tazesini hangi usülle seçmeliyim, hiç bilmiyorum. Hala denemek istiyorum. Yaz bitmeden o pipeti sokup, fırt çekmek istiyorum!

Bu da hindistancevizsiz smoothie.
Sabah cilası.


Pancar, ıspanak, muz, chia ve minnak bir armut. Buz ekle, blender !!







8 yorum:

  1. O içilen Hindistan cevizlerinin cinsi başka. Böyle yeşil ve kılsız onlar. Bizde yok. (Onlarda vs. Bizde ;)) Beyaz kısmı da aşırı ağır kokulu (hacı miski gibi) ve yağlı bişey. Kırt kırt kıtlama yemelik değil de bir kuple ufalayıp tatlılara katık etmelik. Ben konsepti öyle anladım.
    Bir de yıllardır kafama takılır. Gramer olarak hint fakiri, bulunmaz hint kumaşı falan derken neden hint cevizi demiyoruz da Hindistan cevizi diyoruz? Bkz. Ayrıca Türk lokumu, Rus voktası, Alaman çukulatası mesela?
    En şahane çevirisi koko-ceviz olaymış ama bence :)
    Blog şahane her yazıya tek tek yorum yapasım var da; Zaman ve goygoy modu yok ya bu ara :( hayırlara vesile olsun kardeş, yazılar çoğiyi gidiyo :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaaayyys ananıııınss..
      Tişikkürler..
      Mutlu oldum durduk yere şimdi.

      Bende de goygoy mod hiç yok. Bu bloğun açılma amacı zaten aşırı dandik günlük meseleleri not almak. O yüzden yorumlancak bi yanı olmuyo pek:D

      Ya ben kokocevizi (çok tuttum) almıyordum, bizim memlekettekileri fantezi olsun diye raflara koyuyorlar diye düşünüp.. çünkü çok duydum, ekşi iğrenç çıktı dendiğini..

      fekat son zamanlarda vegan esintisi ile tarifler hazırlayan genç gızlarımızın, bi kayseride, bi boluda, bi adıyamanda bu kokoceviz kırıp kemirdiklerini, sularıyla içecekler hazırladıklarını görünce, gaza geldiydim.

      elimde patladı.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. boşver onu ben sana daha güzel bir tarif vereyim, meyveleri blendırla bi güzel ez ben içine muz çilek atıyorum ama aklına geleblcek her türlü şeyi at sen üzerine bal ve soğuk süt iyice çırp üstüne de antep fıtğı tozu serpiştir ohh miss, süt sevmeyen bile ayıla bayıla içiyorum :D nefiss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu oğluma yapıyorum aslında. Benzerini diyim. Bayılıyor. Meyveler konusunda koleksiyonu bol tutuyorum.

      Sil
  4. Bu hindistan cevizi Türkiye'ye ilk geldiğinde, yani otuz sene önce filan, aynı senin gibi kardeşimle süper özenerek, annemlere diller döküp eve bir tane almıştık. Aynen çekiçle girişip, ortalığı batırmıştık. Ve aynen yukarıdaki yorumda söylendiği gibi o beyaz etli kısmı o kadar yağlıydı ki, ve kokusu o kadar ağır, kardeşim o günden sonra hala hindistancevizi lafının ilk iki hecesinde öğürür, ağzına koyamaz. Ben hafif sıyrıklarla atlattım. Ve ayrıca Migros'a geri götür o bayat şeyi, paranı geri al. Karpuzu kavunu burada garantili satan bir kurum, elbet hc inin parasını iade eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma geldi biliyo musun. Götürsem mi, anlatsam filan. Sonra çekindim.

      Joe şaşırdım, harci o kadar mı ağır bir şeydi?
      Denemeliyim, bir tadımlıkta olsa.

      Sil
    2. Tabii götür, içinin siyah olmaması lazım. Suyunu içmek istiyordum filan deme, oraları karıştırma. Bozuk bu de, geril alsınlar.

      Sil

Arkadaşıma Mektup: Bebe Büyürken Ben Ne Okudum?

Bebe olaylarında çok yeniysen, hamilelik sana astronotluk kadar yabancıysa, çocuk kitaplarından anladığın sadece Ökkeş serisi ise, o halde,...