5 Ağustos 2016 Cuma

Cimri Ay

Ağustos, cimrilik ayı bizim evde. Tutumluluk zamanı.

Haftasonu ev çocuğunu denize götürme sözümüz vardı. Napmıyoruz? Dışarıda bir şeyler yemiyoruz. Napıyoruz? Yanımıza taze meyveler alıveriyoruz, bir güzel. Kaplara koyuyoruz. Ben sandviçler hazırlıyorum, streç filme sarıyorum. Kek filan da yaparım. Bu keklere ben şeker yerine hurma, elma rendesi koyuyorum. Ay bi tatlı, bi şugar oluyor. Normal un yerine de rondodan yulaf ezmesi çekiveriyorum, azcık tam buğday unuyla da karıştırıyorum. Dehşet!

Dışarıya anca plaj parası ve içecek parası verebiliriz. Bir taşla 15 kuş vurduğumu görüyorum şimdiden. Hem daha ekonomik, hem çarpı 3 sağlıklı hem de 2,5 yaş çocuğunu kapalı cafe alanlarında zapteyleme sıkıntısı yok. O arada bizim gerilmemiz, çocuğun sınırlandırılması yok.

Doğada, kumlarda, güneşin altında, hafif denizden çıkmadan kalma nemlilikle karnını doyurmak.



Her ne kadar bu ay istediğim performansta çalışamadıysam da, Ağustos iyi geçmekte. Cimrilik bir çeşit zenginlik, renklilik olarak geri dönmekte.




8 yorum:

  1. En doğrusu, en güzeli yaptığınız. Ev ekonomisini bilmek de cabası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bilmek değil de mecbur kalmak diyelim. Temmuz hard geçmiş biraz ekonomik açıdan :D

      Sil
  2. Renkli piknikli deniz sefalı, İzmirrrrr! Çok şanslısınız :) Biz de nehire giriyoruz -25 derece falan su, göbeemde uyuyan bebem bile irkilerek uyanıyor bi tekme tokat dalıyor içerden, of of. Bol orman meyveli organik Alman keki yemişim yememişim ne yazar bu coğrafyada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wooaww girebiliyor musun soğuk suya :/

      Ben değil ki hamilelik, zımba gibi serseri hallerimde bile giremezdim.

      Oyhh orman meyveleri miiiiiii..

      Sil
  3. Bikaç yıl sonra ev çocuğuna: Dışarda pis pis şeyler yemeyin evladım. İçine ne koydukları belli değil Aynısını ben evde yaparım mis gibi. dediğini duyar gibiyim asdfghhjkl
    hoşçakal ninja kaplumbağalar pizzası, hoşgeldin anne pizzası :(((

    yok yok çok taktir ettim şuan! hem sağlık, hem ekönömi! üşenmediğim müddetçe ben de uygularım genelde. ama bazen de of uğraşamıcam şimdi, bir an önce evden çıkalım gittiğimiz yerde 2 lokma yiyiveririz dediğim de çok oluyo. o 2 lokmanın maliyeti hiç hakedilmeyen bi meblağ sağlıksızlığı da cabası oluyor tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu ev erkeğinin annesi çok yapar. Ben size evde aynısını yaparım der ama insanın canı dışarıda pis yiyecek de istiyor.

      bizimki ciddi maddi sebeplerdendi başakito. Diğer kısımlar polyannacılık aslında :D biraz içeriye girmişiz temmuzda. totoyu toplamaca.

      Sil
  4. Valla helal olsun :) darısı başımıza, ekonomi anlamında.

    YanıtlaSil

Var mısığız genşler?

Gecenin şu vakti, eski bloğumu karıştırdım ve acaip eğlendim yahu! Sonra işin tadı nostaljiye kaçtı. Çünkü 2010'lara filan geriledim, o...