30 Ağustos 2016 Salı

Eylül'e Yazı



Ağustos da gözlerimizin önünden zırt diye kayıp gitti.

Bu ay yine hayatın habersiz yakalandığım sürpriz halleri oldu. Kaç kere dedim kendime. Soğukkanlılık Kahve lütfen, take it easy my dear, dedim. Ancak insangızı 7'de neyse serinin devamında da o hesap. Yine yersiz yurtsuz panik olmalar, duygularıma kapılmalar, bin kez aldığım prensipli kararları hiç etmeler. Bu ayın yüklü faturası ebeveynlik dosyasınaydı. Siz diyin 2 yaş sendromu, beriki desin oğlak burcu etkisi, ben diyim anneanneden aldığı Trabzon geni.. adını sen koy.

Şimdi bu yazıyı ebeveynlik yazısına döndürmek istemiyorum- az önce iki paragraf sildim. Bu yazı Eylül ayına. Sonra bahsederim ev çocuğu ile olan ilişkimden.

Yaani. Bu ay tutarlı olmam gereken yetişkin meselelerinde çuvalladım. Yatağa hep leş gibi yorgun girdim. Sabah uyandığımda dayak yemiş gibi uyandığım günlerim oldu. Gün içinde su içmeyi unutacak kadar saçma anlar da yaşadım. Nefes almayı unutur musunuz hiç, ben onu yaşadım yahu. Bu ay yorgundum kısacası. Bir işle uğraştığın o tatlı ve anlamlı yorgunluklar olsa canıma minnet. Bu yorgunluk ebeveynlikle ilgili olunca, bütün gün kuyruğunu yakalamaya çalışan kedi gibi boşa atışlarla dolu oluyor. Detaylar, sonra.

Halbuki öğrenmiştim, durup bir içime dönmeyi. Derin nefes almayı. Güç toplayıp, boyumu ikiye katlamayı ve üstesinden gelmeyi. Unutmuşum. Heralde uzun sıcak yaz günlerinden aptallaşma oldu.

Bunların ötesinde çok renkli günler de oldu Ağustos'ta. Tatiller, yollar, oyunlar, hoş anılar. Hayatımda ilk kez daha çok duyumla anlar yaşamayı deneyimledim. Benim duyularım hiç kullanılmayan kaslar gibidir çünkü. Daha önceden şikayet edecek şeyler bulabileceğim durumlarda; esen rüzgarı, çıplak ayaklarıma değen otları, yediğim basit bir elmayı, sevdiğim birine sarılıp uyumayı abartı hazlarla yaşadım. Yaşlanmak mı, aklı ermek mi dersin? Önceden kuş cıvıltıları duyduğunda mest olan annesine 'ööfff ne saçma bi sevinç' diyen Kahve söylüyor bunları. Bir doğa ortamında annesi ağaçları göstererek 'azcık etrafına bak, şu güzellikleri gör' dedi diye, onu demode ilan eden kız yani. 33 yaş için çok erken söylemler olabilir bunlar belki ama acele etmek istiyorum artık. Eldeki malzeme neyse ne. İmkanlar varsa var, yoksa yok. Olan şeylerle gümbür gümbür bir hayat yaşamak istiyorum. Yine yazmak istemediğim ebeveynlik yazısına selam çakmak zorunda kaldım bak. Ama bu hisler de o ebeveyn olmakla ilgili benim hikayemde. Yani hayat karşısında götüm götüm zorlanmak. Hudutlarını aşan bir tempoda olunca, hayatı manuel bir şekilde yaşama ve sevme hali.

Bu Eylül yazısı bir türlü bitmeyecek sanırım.

Tımbırlent gibi Eylül
Eylül Ağustos'tan daha farklı bir ay olacak. Parmak arası terlik yerine tımbırlent ayakkabıya benzeyecek görüntüsü. Çünkü bu ay beni yüksek doz formal işler bekliyor. Yine yorulayım ama mantıklı yorulayım. Bi anlamı olsun. Dirlik ve düzen içinde dağıtayım suretimi gün içinde. Ev çocuğu adeta bitmeyen güneş enerjisiyle çalışan ritmiyle bana 'allahım güç ver bana sığındım sana' şarkısını söyletmesin. Oh çocuk dediğin evin neşesi formuma geri döneyim.

Yaz rehavetiyle dağılan boğaz arsızlığımı yine kısıyım. Akşam çay yanı tıkınmalarına abanmıyım. Mideyi yüklük gibi doldurup koltukta yığılmıyım.

Bir de bu ay kendime daha çok inanayım. İsteklerime, hayallerime, hedeflerime vereyim gazı. İş arama mevsiminde insanda bi yaprak dökümü olabiliyor. Ses çıkmıyor, geri dönüş olmuyor başvurulardan, insangızı 'ne iş olsa yaparım ağbey' kıvamına gelebiliyor. Bu, olmasın. Hala net olmadığım başka mevzular da var. Aslında netim ama işte, istediğim şeyi kendime sesli bir şekilde söyleyemiyorum. Eylül ayından bu meseleler için de cesaret bekliyorum.

Eylül, sen benim için önemlisin abi. Bağlayalım hadi şu işleri bi güzel.
Hadibeabi, kralsınbeabi.




















8 yorum:

  1. Eylül güzel bir ay olsun inşallah bende cok şey bekliyorum eylülden :)

    YanıtlaSil
  2. Başak burcu biraz da bu ay. Nereden mi biliyorum. Aslında burçları bildiğimden değil de..... :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oğlanın burcu oğlak. belki burcundan kaynaklı bi inadı vardır diye düşündüm. aslında bu ay hangi burcun etkisi altındayız bildiğimden değil.

      :D

      Sil
  3. Eylül ayından ben de umutluyum :) Umarım size de şans getirir :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yazılarına hayranim ya :)

    YanıtlaSil
  5. Yazıya bayıldım <3 eylül ayının tımbırlentliğine +1! Anam gitti bugün itibariyle. Hüzün. Bi ara wazzaptan dürt de şu yazmadığın çoluk çombalak konularını konuşalım. Hem merak ettim, hem benim de anlatacaklarım var :P

    YanıtlaSil

Oğlumun Öpmek İstediğim Davranışları

bakışı öpmek İnsan evladı, çok emek verdiği her ne ise; köpek, tavşan, hırbo sevgili, aile, ders, iş ya da çocuk- verdiği emeklerle sev...