23 Ağustos 2016 Salı

Fakir bir yaşam

Ayın son günleri için kuyruğa girdik. Hepimiz bozuk para sayar gibi sıcaks Ağustosun meteorolojiye bıraktığı notları sayıyor, acaba yarın kaç derece olacakmış, bir düşüş var mıymış diye gerim gerim sayıklıyoruz. Hepimiz derken bir tek ben ve ev erkeği yani. Başkalarıyla bu konuyu pek paylaşmadım. Sıcaklarda ev erkeği ile cinselliğimizi şu aşağıdaki görsel özetliyor.

Hiç bozulmayan, derli toplu yatak.


'Dur bir de sondan sayayım'
Ayı bitirmek, bende hep tutumluluğu çağrıştırıyor. Bu ay güya cimrilik yapma ayıydı. Gittim tatile filan çıktım. Bebek arabasını yeniledim. Kendime telefon aldım. Galiba ev erkeği haklı. Ne zaman ekonomi yapma kararı alsak, alamıyoruz. Mutlaka ama mutlaka evde bi eşya bozuluyor, tamir edilmesi ya da yenilenmesi gereken bir durumlar oluşuyor, ekstra plan dışı olaylar oluyor, hiçbir şey olmasa eve yatılı misafir geliyor filan. Biz Türklerde yatılı misafir anlayışı; önüne yiycek yığmak, sucuklu yumurtalarda boğmak ve etli yemeklerle omuzlara almak şeklinde malum. Bi salata bi makarnayla olmuyo yani o işler. Misafir eyvallah dese de, bizim genlerimiz izin vermiyor. Yani kısaca, ne zaman tutumlu olma kararı alsak illa o ayı  zararla kapatıyoruz. O yüzden tutumluluk yaparak para artırılmazmış, ev erkeğine göre. Harcamazsak yenisi gelmiyomuş paranın. Böyle faturalar ödetiyormuş, evren ibişi. Ben bu olaya inanmıyorum yalnız. Bence bu rejim yapma kafası işte. Hatırlasana, ne zaman rejime girsen daha iştahlı olmuyor musun? Hatta rejim yüzünden kilo alanları hatırlamıyor musun? Bence öyle bişey bu.


Ben yine de bu son günler için anadolunun bağrından kopan erzaklarla öğünler hazırlıyım, dedim. Bugün kırmızı mercimekle çorba, yanına da kırmızı biberden yoğurtlu bi salata yaptım. Hoş oldu. Bu fakir yaşama mottosunu iyice genele yaydım. Evdekiler bitmeden, gidip yenisini almamak, yani. Fakirlik derken, dünyadaki yoksulluk gerçeğine ayıp etmek için söylemiyorum aslında. Tüketim arsızlığımı kurcalıyorum. Bu bir fakirlik değil çünkü tam tersi zenginlik. Elindekileri sonuna kadar, verimli kullanmak. Neyse,örneğin yeni dergi bile almıyorum. Önceki idefix alışverişlerimde gönderdikleri 'Sabit Fikir' dergilerini okuyorum, ev çocuğunun uyku vakitlerinde. Hoş oluyor.


***
Fakirliği seviyorum ben ya. Az gıda, az insan, az alışveriş, az iletişim.
Öz olarak az seviyorum. Çünkü o zaman azın özünü anlıyorum.

Az kahve?




16 yorum:

  1. sen çok komiksin valla yaaa hep böyle yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi komiklikten değil, gerçeğimin ta kendisi!

      Sil
  2. gördün mü ama son yazısımııııı :)

    YanıtlaSil
  3. gördün mü ama son yazısımııııı :)

    YanıtlaSil
  4. deeptone bahsetmiş senden. selam!
    yazdıkların çok tanıdık geldi. gönlüne sağlık.
    ben de buz dolabı boşalınca kuru kuytuya dadanır ne varsa harmanlayıp pişirim. adına da "şaştım aşı" derim.
    ayrıca her iki yılda bir tüm dolap-çekmeceleri elden geçirir iki yılda el sürmediğim hemen her şeyi elden çıkarırım. evin kendisi kadar zihnim de boşalır, rahatlar, yeniye, güzele yer açılır.
    gerçekten "less is more" .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.

      şaştım aşı iyiymiş. bir de leziz olur o tip yemekler değil mi? ben de çok severim elden çıkarmayı. şimdi artık ihtiyaç sahiplerine ulaşmak da çok kolay hem :D

      Hoş geldin!

      Sil
  5. Minimal yaşam ve gereksiz masraflardan kaçınma; hafiften ekonomi yapma girişimleri iyi hoş güzel de beyinizgilin hakkı var: böyle ufak tefek kısıntılarla para birikmiyo! Mantık olarak birikmesi lazım, ama olmuyo. Sigara örneğiyle açıklıyım: mesela hep derler ya kamu spotu insanları "sigaraya yılda harcadığın para şu kadar" al işte! 3 yıldır içmiyorsun ve şuan şahsi hesabında 5-10 bin tele birikmiş olması lazım sırf sigaradan!! Ama var mı: youuuuğ! Öyle işte, biyerden kıstığın şey başka yere gidiyo. Akışkan bişey bu para hooop ordan oraya akıveriyo. Yerinde durmuyo :)) Allah muhtaç etmesin ama para biriktirmek bence sıkıcı bişey :) ben mesela çocukken çekirdekleri (İsteyen Çiğdem diyebilir:) 10 saat biriktirir hazırlar öyle yerdim. Ne saçma şey, çitleye çitleye yemek en güzeli değil mi :Pp
    Paranın satın alabileceği en güzel şey: tatiller, hobiler, eğlenceler, güzel anılar... Biraz çingene ruhluyum ben, hep vur patlasın çal oynasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında birikim yapılınca, iyi oluyo başakov. biz bu şekilde güzel tasarruflar yapabiliyoruz aslında ama odaklanmam lazım. olmadı bu sefer. olduğu vakitleri bilirim. ve sigara konusunda acaip haklısın. hani nerde bankada biriken sigara paralarım? 3 sene oldu, hala bi birikmiş yok. peh.

      ben memur çocuğu olmamdan kaynaklı kıt kanaat yaşamadan, kendimi kaybetmiş hissediyorum. fakirlik ruhumda !

      Sil
  6. Ben ilkkez tutumlu olmayı öğrenci evindeyken yapmıştım. üniversite bitti tutumlu olmayı unuttum gitti ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de en az öğrenciyken tutumluydum. haftanın ilk 3 günü, zengin, kalan 4 günü yoksul yaşamak öğrenciliğin şanındandır.

      Sil
  7. Şimdi moda zaten tutumlu olmak, sade yaşamak, harcamamak falan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minilamizm diyorsun değil mi? aslında dünyada çok eski bir icat. fakat şimdi bi pop kültür oldu.

      Sil
    2. minilamizm diyor olamazsın : )
      minimalizm'dir, o.

      Sil

Arkadaşıma Mektup: Bebe Büyürken Ben Ne Okudum?

Bebe olaylarında çok yeniysen, hamilelik sana astronotluk kadar yabancıysa, çocuk kitaplarından anladığın sadece Ökkeş serisi ise, o halde,...