19 Ağustos 2016 Cuma

Hayaller ve Hayat.




Bu gece ev çocuğu zor uyudu. Ev erkeği ise mutfakta bira hazırlıyordu. Evet homemade bira yani. Şişeleme yapıyordu. Ben de ev çocuğu bir türlü dalamadığından hayal kurayım dedim. O uyumadan, kendime odaklanamıyorum. Hayal ne kursam ne kursam diye düşünürken, başka bişey düşünüverdim.

Uyku öncesi, geçiş sürecinde hayal kurarım ben. Yine aldım pozisyonumu ama giremedim içine hayalin. Hayallerimin gerçek hayatımla nasıl işbirliği içinde olduğunu düşündüm. O an yaşadığım hayatın bir gevşetici tamponu olarak  hayallerimi kullanıyordum.
Örnek olarak...

EN HIT HAYALLER LİSTEM

Yeni Doğurmuş Kadın Hayali
Doğum yaptığım sene, sihirli güçlerim olduğunu hayal ediyordum. Kimse görmeden, sihirlerimle tüm işleri hallediyorum ve sıcacık bir ev ortamı yaratıyorum. Uykusuz kaldıysam da sihirlerim sayesinde uyuyorum. Fakat daha büyük hayaller değil ha, sadece ev işleri için kullanıyorum doğa üstü yeteneklerimi. Mutfak tezgahı silmek, mercimek pişirmek gibi basit işler. Bebeyle ilgili işlere karıştırtmıyorum sihirleri. Bazen onu da düşündüğüm oldu gerçi. Acaba sihirlerim emzirse mi, altını temizlese mi- ben de o arada spora filan gitsem mi? Genelde vazgeçiyordum bu fikirden. Ben bütün gün onla ilgilenip, koklayıp- uyuyormuşum hayalime göre (vah yavrum acıdım kendime şimdi yahu) Evin temiz, yemeklerin pişmiş ve çamaşırların deterjan kokulu olması- hayalimmiş. İNANAMIYORUM.

Aşklı Hayal
Daha eskiden, ev erkeği ile evlenmeden önce; orda burda binbir zorlukla vakit geçirmeye kastığımız zamanlarda hayallerimde hep piyangodan para çıkması vardı. O parayla da gidip şirin bi ev alıp, içini dekore ediyordum. Böylece ev erkeği ile haftasonları o evde buluşup, uzun uzun kahvaltı edip geceleri korku filmi izleme hayali kuruyordum. Aaa hayal derken, her ayrıntısına kadar bu arada. İşte kahvaltıda ne yedik, kahvaltı sonrası uzanıp sohbet ettiğimiz koltuklarımız nasıl gibi. Ama burada lüks bir yaşam fantezisi filan yoktu işte. İlişkimizi korumaya alma, güvende tutma hayali gibi bişeydi. O günlerde yaşanan parasızlık sıkıntılarımız, bir yere sığınma ve birbirimize sarılma ihtiyacımız beni bu hayali defalarca kurmaya itiyordu. Hey gidi.

Çocukluk Hayali
Daha daha eskiden çook eskiden ise yazları beraber vakit geçirmeye bayıldığım kuzenlerimle buluşmayı iple çektiğim günlerde, zamanı dondurduğumu hayal ederdim. Güya biz bir araya geldiğimizde zamanı dondurarak, 3 günü ben 3 ay yapabiliyormuşum. Doya doya oynuyoruz. O hayalle ilgili bütün detayları şekillendiriyordum. Biz oyunlarla 3 ayı geçirirken, dış dünya da donuyo, nasıl oluyo, neler gelişiyo, nasıl aç kalmadan yaşıyoruz falan filan- hepsini yazıyodum hayalimde.

Güncel Hayal
Bu aralar da en sık uğradığım hayal, herkesin mutlaka uğradığı o hayal durağı. Şimdiki bilincimle geçmişe dönüyorum, yeni baştan hayata başlıyorum ve bu sefer farklı seçimler, eğitim, kariyer planı filan yapıyorum. Yine sığ temalar yani :P Ama hep şu sorun oluyo. Ben geçmişi değiştirdiğimde ev erkeği ile karşılaşma anım ve ev çocuğunun dünyaya gelmesi riske giricek diye korkup, geçmişe çok da müdahale etmemeye çalışıyorum. O da beni kısıtlıyo.

Şimdi eşim dostum beni dünya barışı hayal ediyorum sanıyor.
Halbuki daire döşüyorum, hiç kimse bilmiyor.

**

Bu yazıyı dün yazdım da, Suriyeli tatlı Ümran'ı gördüğümde her şeyden vazgeçtim o an.
Bu yazının başlığını da ona atmış olayım.
Hayaller ve hayat.



9 yorum:

  1. Bayıldım hayallerine. Güncel hayat bana Back to the Future filmini hatırlattı. Bir de ben de evde bira yapan ev erkeği modelinden istiyorum. Bira yapmasa da o kadar cool bir uğraşı olsun, birayı ya da her neyse evde yapmayı düşünebilecek kapasitede olsun en azından. Odun olmasın. Ot olmasın. Biraz geniş düşünebilsin. Herşeyi de ben söylemeyim. Mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yüzden o filmi çok seviyorum demek ki. Evde bira yapan erkeği övünce sen, bana da hoş göründü birden. Yoksa normalde öyle hoş gelen bi eylem değil bana. Bi kere o işlem birsürü ıvır gıvırlı bişey. Her yer batıyor. Leş gibi kokuyor filan. Neyse geniş düşünmek dedin, mmm geniş düşüneyim bari ben azcık :D

      Sil
  2. Ay ben de yazcam çoğoşuma gitti.
    Çocukluk hayali:
    Feci karate biliyomuşum. Kara kuşak falan giysim de var. Sınıfın ayı gibi oğlanlarını döğüyorum, yerden yere çalıyorum. Sahne de nedense hep sınıfta kara tahtanın önü :)) orada dönüyor fight club mevzuları. Herkes bana hayran, ağzı açık izliyolar çok taktir ediyorlar.
    Ergenlik hayali:
    Çok taşmışım, memelerim büyük, saçlar gür uzun maşalı krapeli geziyorum asdfghjk. Herkes bana hasta.
    2 sahne var burda, biri balolu versiyon. Biri de gençlik kampına gitmeceli bikinili gitarlı versiyon. İkisinde de yakışıklı oğlanlarla eser miktarda yiyişmeç mevcut.
    Gençlik hayali:
    Çok başarılı ve zengin bir psikoloğum (Holivut stayla ama) kalem etek döpiyes, kemik gözlük falan. Üstü açık arabam da var. Yakışıklı kocam var. Eski sevgiliye nispet yapmalı, düşman çatlatmalı genelde burda senaryolar.

    Şuan hepsini sayfalarca analiz edesim geldi:)) harika çıkarımlar da yaptım iki dakkada ama çok uzun olur buraya yazmak. Salla gitsin. Genel olarak filmlerden etkilenmişim diyebilirim ama, özgün bişey çıkmamış benden de baksana.

    Artık öyle konulu hayal kurmuyorum asdfkljhj
    Hayallerim, umutlarım, planlarım, beklentilerim elbet var ama kafamda yazıp oynamıyorum artık gece yatarken. Zaten pertim çıkıyo be yastığa kafamı koyduğum gibi bayılıyorum :)

    Not: içim acıdı, zihnime kazındı benim de... Bu kadar derinden üzüntümüz üzerine şöyle bi şey söyledim. "İnsan bir kere anne olunca, dünyadaki bütün çocukların annesi oluyor" benzeri daha önce söylendi mi bilmiyorum. Ama benim hissettiklerimin tam açıklaması bu sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahgadgajf

      benim de zeyna özentiliği dönemim de oldu o dövmeli hayalim. atım varmış ve bi arkadaşımı koruyomuşum etraftaki serserilerden. herkes beni izliyomuş hayranlıkla. o zeyna giysisi ve takla atan tekmelerle..

      sajhfjkhf

      hayallerinin hepsi bana da teenage filmlerini hatırlattı. benimkiler daha Yeşilçam gibi.

      notuna hak veriyorum. her çocukta aynı ifade mi olur. hepsi aynı mı bakar. ben hepsine aynı şeyi mi hissederim. doğurmasam da olurmuş, bu sevgi evrensel.

      Sil
    2. Ya tabi orası öyle canım. Anne olmayan kadınları siz bizim kadar anlayamazsınız, üzülemezsiniz diye ötelemem aman ha. Sadece anne olunca kendi çocuğunu düşünüp empatinin dibi olayı benim dediğim :(


      Sil
  3. :)) O kadar yazıdan ona mı takıldın diyeceksin belki ama evde bira yapmakta neyin nesi?? Nasıl yapılıyor acebağğ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hııaa. bira butik diye bir siteden olduğu gibi malzemeyi alıyor, evde talimatı uyguluyor :D

      Sil
  4. Uyumadan saatlerce hayaller kuran biri olarak seni anlıyoruuuum!^^

    YanıtlaSil
  5. Fazla hayal kuruyorum, gerçeklikle bağım kopuyor, benim de derdim bu..

    YanıtlaSil