22 Ağustos 2016 Pazartesi

Özenle yazdım

Vay hanasını.

Tam 20 izleyicim var. Selam arkadaşlar, nasılsınız? 20 kişi bir olmuş beni mi okuyorsunuz? Çok sevimlisiniz. Ben bu bloğa günlük osuruk konular yazıyorum, bozulmuyorsunuz değil mi? Çünkü benim diğer adım özensiz Necla. Evet ilkokul öğretmenimin de benim pekiyilik öğrenciliğim için yaptığı tek eleştiri 'dikkatsiz' olmuştur. Notlar hep pekiyi ama dikkatsizliğim hep orda bekliyor. İnsan blog açmış 6 sene boyunca yazmış, azcık özen be evladım. Okuyanların da var allarazıossun. Ekrana terlik fırlatmadan okuyorlar şükürlerolsunki. Şimdi geldik bu kahveli bloğa, yine özensizce yine tembelce gevşek konular. Annem beni seks düşkünü dağınık deli sanatçı olayım diye doğurmuş ama ben evde barbunya ayıklıyorum.

Bugün şunu düşündüm. Özen duyduğum tek şey bir şeyin başlangıcı. Mesela anne olduğum ilk sene, biri anneliğim hakkında bir laf atsa da üzerine beylik konuşmalar yapsam diye baykuş gibi beklerdim. Biri annelik, döllenme, bebek, çocuk gelişimi, rahim, hamilelik gibi kelimeleri cümle içinde mi kullandı?! Ben hemmmeeen orda önceden hazırlanmış paragraflarımı dizer, millete kendimi izletirdim. Peki ya şimdi? Yanımda analar top patlatsa dönüp bakmıyorum. Dikkat ediyorum parklarda, cafelerde, hastanelerde, plajlarda (!) yanıma gelen girişimci yeni anneler, anneanneler veya babalar filan oluyor. Hiçbir sohbetin devamını getirmiyor, kendimden kişisel bir veri aktarımı yapmıyorum. Onları dinliyor, sonra da konuyu unutuveriyorum aklımda. Bunu bilerek yapmıyorum. Bilinçsizce. Annelik ve davranışları başlığında kalben otomatiğe bağlamışım, yolumda ilerliyorum işte. Kitaplar-bloglar elbette okuyorum. Kendimi sorguluyorum, geliştirmeye çalışıyorum ama balkona 'hey ben anneyim' bayrağı asmıyorum artık. Başkalarıyla günlük ebeveynlik konularında diyaloğa giricek malzeme üretmiyor artık beynim. Çocuk yetiştirmek diye özel bir başlığım kalmadı. O zaten hayatımın içinde olağan bir hal.

Her gün diş fırçalamak gibi. Günde iki kere özenle diş fırçalıyorum ama günde iki kere özenle diş fırçaladığımdan kimseye bahsetmiyorum.

Şimdi düşünüyorum da hayatta hemen her konuda böyle olmuş. Girdiğim üniversitede, aşık olduğum adamda, okuduğumda-izlediğimde, istediğim fitliğe kavuştuğumda.. Öncesinde bangır bangır o şeyin hayatımda olmasını ilan ediyorum etrafa ve kendime. O şeyin başlangıcına müthiş bir özenle çalışıyor, o şeyin görselini oluşturuyorum. Sonra o şeyin ta kendisi ve gerçekliği olunca, susup sessizleşiyorum. Bu açıdan planladığım bütün hedeflerimi, hayallerimi gözden geçirince; onlara bir gün ulaştığımda yine aynı sessiz sonla mı karşılaşacağım diye düşünüyorum şimdi.

Navigasyon ablanın kulaklarımdaki 'rota hesaplandı' demesinin heyecanı 'varış noktasına ulaştınız' kadar yok yani.

Şimdi özenle bir kahve hazırlama vakti. Sonra da özensizce içmece. İşte hayat böyle.


Herkesin hevesle başladığı o İspanyolca kursunda, sınıfın genel durumu (Temsili)

14 yorum:

  1. Yirmi bir. Ben kendimi ekleyemiyorum oraya başka kimlik çıkıyor onu da istemiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel anlatmışsın yine..bende de var o tip bir şey.Her şeye çok hızlı ve iyi başlıyorum deli gibi pozitif oluyorum sonra ortasına gelince ''yoruldum benden bu kadar'' triplerine giriyorum,dediğin gibi sessizleşiyorum :&

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında buna Türk gazı diyen var. Ama benimki olayı tamamlayamamaktan ziyade, olayın anlamını yitirmesi :D

      Maymun iştahlı mıyız yoksa :/

      Sil
  3. yirminci benim. çok da severek okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Hüznün Tadı : )))

      Sil
  4. :) tatilden sonra daha da komik oldun sen :)

    YanıtlaSil
  5. İşte istediğini elde eden bir Türk kadını :)) (nede çabuk sönüyordu hevesi)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir bloğunuz var...Sanırım o yaptıklarını ilan etmemek elde edilen tecrübelerden geriye kalan dersler sonucu oluşan istemsiz bir istememezlilik.Aynısı bende de oluşmaya başladı çünkü:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübeler.. Evet, çok doğru. Şimdi yeni derslere geçiyorsun, hayatın :)

      Sil
  7. Burdayıııız :) Tatildeydik kendimize gelemedik ama sana geldik kahveye ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafeinsiz kahve servisim de var. Hemen geliyor :)))

      Sil