26 Ağustos 2016 Cuma

Yüklenme Sendromu

Bir tek bizim evde mi var? Şu mutlu olana yüklenme sendromu... Nasıl olur açıklıyım.

Örneğin biri o dönem çok mutlu. Kıyak günler yaşıyor. Stres-savar bir ruh hali içinde. Esprilere daha yüksek tondan gülüyor, normalde kıllık yaratacağı mevzularda alttan alma ve hoşgörü içinde. Akşamdan evdeki diğer kişinin telefonunu şarja koyma nezaketi bile var. Ona daha önce anlatıldığında domuz gibi tıslayarak dinlediği temaları şimdi 'Ya senin ne güzel ilgi alanların var' gibi neşeli şekillerde karşılıyor. Spora bile başlamış olabilir mutluluğundan. Sabahları kahvaltı hazırlarken ıslık tüttürüyor. Evdeki çocuk kişisiyle kendini kaptırarak oyunlar oynuyor. Tartıştığınızda, seni susturma odaklı değil; senin kelimelerinden şirinlik çıkartma odaklı davranıyor. Tartışamıyorsun bile. Çünkü stres-savar haliyle, zaten tartışılan konunun özünü önemsiz bulup, o anın-o akşamın-o sabahın tadını çıkarmaya davet etme halinde.

Şimdi evin içinde böyle biri olunca, bizim ailede bu kişiye yüklenme sendromu uygulanır. He madem bu kadar mutlu, o zaman bulaşıkları o yerleştirsin eşşoolusu psikolojisi gizlidir bu sendromda. Bu sendrom bizlere genetik kodlarla aktarılmıştır. Aynı yüklenme sendromunu çocukken anne ve babanla yaşadığın evden üzerine giydirmişlerdir. Aaa ne tesadüf, aşık olup evlendiğin insanda da aynı kod olmasın mı?

Vahşi doğada yaşayabilmek için mutsuz taklidi yapan evli çift

İşte kendi halinde Cuma sevinci yaşayan tüm tebessümü güzel dostlar..
Bizim evde böyle atsan atılmaz, satsan satılmaz bir sendrom hali var. Bunun hem farkındayız hem etkisi altındayız. Ben bir tık mutluluk aleminde olsam, ev erkeği her zamankinden daha rahat hödüklük yapabiliyor. Ve aynı şekilde onun o dönem kıyaklı halleri üzerindeyse, ben ona geniş geniş uyuzluk yapabiliyorum. Bunu hak görüyoruz sanki kendimizde.

Örnek içinde kullanayım:

"Hımm ev erkeği bu ara kilo verdi. Çalışma odasına da bu ay bir sürü yeni malzeme aldı, şu şey hakkındaki projesi için. Ne bu ya devamlı neşeli evin içinde? Dur ona bunun bedelini ödetmeli. Bu akşam ev çocuğunu derhal ona kitlemeli ve biraz keyfime bakmalıyım"

İşte bu benim iç sesimdi.

Şimdi ev erkeğinin iç sesine kulak verelim:

"Nee? Ev gadını bu hafta 3 kez arkadaşlarıyla dışarı çıktı. Bir kez de ev çocuğunu gece uyutup, dışarda barlı alkollü takılma yaşadı. Bloğuna da güzel yorumlar almış bu aralar. Deep diye bir blog yazarı da onu tavsiye etmiş okuyucularına. Morali baya iyi. Dur o zaman bu haftasonu iyice geç uyanırım, hiç bişey diyemez. Hem zaten bu ara hep o keyif yaptı, azcık da ben yapayım dimi?"


"Yeminle ben gülmedim"


Kısacası tebessümü bırakıp Cuma dansı yapan dostlar, evlilikte sloganım; 'Bir tek dileğim var, mutlu ol yeter, ni-ha-ha-ha' olarak özetlenmektedir.

Not: Çaktırmadan Deep Tone'a gizli teşekkürlerimi sunarım. Mahçup eylediniz beni fakat.

12 yorum:

  1. Vaaay subliminal teşekkür demek, çok iyi yaaa 😁
    Bizde tersi durum var, kötü olan daha da beter olsun durumu. Ya da düşene bi tepik de benden olsun durumu. Haline şükret yani 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o bizim geniş sülalede var. hatta daha geniş açıdan bakalım tüm dünya genetiğinde var.

      subliminal teşekkür :D

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Yüklenme sendromu deyince ben de telefon şarjı ya da herhangi bir program demiştim. Meğer olay bambaşkaymış :) Bu yazıyı ev kadınının yazdığını unutmuşum. Tabi konu ev erkeği olacaktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu da yaşadım Cem. Telefonların yüklenme krizi yüzünden cinnet sendromu. Onu da yazayım bir ara.

      Sil
  4. Böyle neşeli yazının gözünü seveyim! çok güzel çok keyifli! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seninkileri çok sevdim İlham Kedisi.
      Yeni yazsan da okusam diye beklemedeyim.

      Sil
  5. İyiymiş ya bu kod. İnsaflı ve adil en azından. Bizde mutsuz olana yüklenme sendromu var çünkü. Düşene bir tekme de sen vurma :) niye mutsuzsun sen yaa neyin eksik amk benim de modumu düşürüyosun diye diye iyice çullanma. Ya beraber Mutlu olunacak ya da mutsuz taraf daha da beter sinir edilecek, çünkü tarafların mutsuzluk hakkı diye bişey yok! Manyak mıyız neyiz biz de :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dediğini yapıyo bazen bana ev erkeği.

      ya aslında biraz yukarda abarttım ben mevzuyu tabi. mutlu olunca ailenden kişiler, insana bi rahatlama ve huzur geliyor, o da insanı puştluk yapmaya itiyor.

      :D

      ama manyağız bak başakov, orası doğru.

      Sil
  6. :D Bizde tam tersi.. Biri huysuzsa diğeri nasıl domuz, nasıl üstüne gidiyor, yangın mı var aman kap gazyağını koş modu :D

    YanıtlaSil

Emmece, gömmece...

Rüyamda lisedeydim. Sık sık o dönemlerde senaryosu geçen garip rüyalar görmeye alışkınım. Okul bahçesi geniş ve orman gibi bir yermiş. E...