11 Eylül 2016 Pazar

Ay ne gördüm?!


Bugün ev çocuğu ile hızlı bir kahvaltıdan sonra, sokaklara aktık. Tam fırının yanındaki parka seğirticez, karşıdan gelen manzarayla donduk kaldık. Yaşlı amcalar bize doğru koşuyordu. Bir grup ihtiyar, canını kurtarırcasına koşmaktaydı. Koşan adamlar bunlar.

Beynim bir süre karşımda gördüğüm manzarayı cümleler içinde kullandı. Ve sonra kafamı hafifçe sağa çevirmemle, başka bir şey gördüm:
Büyük bir dana, kahverengi rengi olan, ayaklarından toz duman çıkaran hızlı bir şekilde koşuyor. Dananın biri koşuyor. Aha kurbanlık dana kaçıyor. Amcalar onu yakalamaya çalışıyor.

Şaka mısınız amcalar? Nasıl yakalayacaksınız o danayı acaba? Dana, danalar gibi hızlı. Kaç durak geçti. Neyse ben de, ev çocuğuna konuyu açıklıyorum:


'Laan kavurma laan'
'Oğlum gördün mü, bak büyük inek geçti yanımızdan. Amcalar onu yakalamaya çalışıyor'



Ev çocuğu, sokakta bağdaş kurmuş uzaylı görse bile şaşırmayacak. Çünkü her şey yeni ona. Dolayısıyla bu dana ve amcalar aksiyon filmine benim kadar şaşırmadı. Ay düşünsene. Şuan karşısında Acun'u bile görse dikkatini çekmez. Negzel. Neyse ben şehrin göbeğinde bu danayı kaçarken görünce,  çok duygulandım. O heyecanla ne yapacağımı karıştırıp dilek tuttum. Bu dilek taa ilkokuldan beri ezberlediğim yıldız kaymasında kullanacağım acil durum dileği idi. Maalesef güncel değildi, çünkü o anadolu lisesi sınavını kazanmıştım. Saçmaladığımı hissettim. Yanılmıyorsam bir ara danayla göz göze geldim. Bakışlarında 'hay skerim böyle işi, şu uğraştığım işlere bak' ifadesi var gibiydi. Yalanım olmasın. Tam emin değilim.

Amcalar en sonunda arkadan onlara yetişen bir arabaya bindiler. Camdan sarkıttıkları kafalarıyla köşeyi dönüp, gözden kayboldular.

***

Saçlarımı kısacık küt kestirdim. Ancak hiç hayal ettiğim gibi olmadı. Daha kestireli 3 saat olmuşken gugıldan 'hızlı saç uzatma yöntemleri' diye çoktan araştırmıştım bile.
Bir saçın olabilecek en gıcık aşamasındayım şuan.
Toplanmıyor, eğrilmiyor, bükülmüyor, hizaya girmiyor.

Şimdi düşünüyorum. Bunları biraz yeşil renkle şenlendirsem de azcık tarz mı yaratsam? Yoksa uzaması için gün mü saysam?

Yüzüm ablak yüzüm. Kısa saç yakışmıyor. Halbuki bu tarzı çok sevmiştim. Böhühü.

Kahve ?

12 yorum:

  1. Kısacık küt dediğin bu değil zağar. Before-after fotosundaki before mu bu? Bence bu boy çoğyi.
    Sen benim saçı görsen şuan. Omg Omg
    Lisede müdür yardımcısının "papaz gibi olmuşun git kestir de gel" diye okulun kapısından almadığı oğlan saçı şuan benim saç.
    Lise 2 de uzatmaya başlayıp itü makinayı kazanınca saçını toplama hayalleri kuran 90lar oğlanı saçı :-(((
    Dana bana da ilginç gelmedi şuan. Kurban bayramının komple kendisi ilginç geliyo zaten.. Şimdi ben kültürüme hafiften yabancılaşıyorum ya arada; bu da o anlardan biri... Aklım mantığım almıyo şuan kurban ritüelini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana senin kısa saç deli bekir gibi dururdu. Bazı anlarda bekire benzediğim oluyor çünkü.

      Apartman leş et kokuyor. Gel bir de bizim burda yaşa kurban bayramını :D

      Sil
  2. Yazınızı gülümsemeyle okudum :) İyi bayramlar....

    YanıtlaSil
  3. Bence de çok yakışmış saçınız.Ayrıca bu koşturma manzaraları her sene katlanarak ve daha da saçmalaşarak artmaya devam edeiyor farkındaysanız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşşekkürrler : ))

      Dün kurban kesen aşağıdaki komşum, mutluluktan şarkı söylüyordu. Merdivenlerden inerken duydum..

      Sil
  4. Bu kurbanda, can yerine saç kestirmen yerinde olmuş, saygı duydum.. Danayı görsem ben kendimi amcaların önüne atar, o sokaktan girmedi şu sağa saptı falan diye şaşırtırdım sanırım. Zamanında kaçan danaya sinirlenip tabanca çekip vurmuş sonra da mundar oldu diye "leşini yiyememiş" insanların yaşadığı memleket burası..
    Saç konusuna geri dönelim en iyisi, aralara mavi kırmızı falan attırsana hakikaten, burda "secret rainbow" diye bi adet çıktı, saçın üstten görünmeyen alt tabakasını rengarenk boyuyorlar toplanınca gözüküyor çok hoş, ergen hissi verir azcık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe, dananın kusursuz kaçışına ben de sevindim. ama galiba ilaçla filan etkisiz hale getiriyolar bu durumlarda. caniler..

      şuan şaşkınım çünkü o secret rainbow'u bizim kuaför kız kendi fikriymiş gibi bana sattı:D gel yapalım dedi. ok dedim ben de. yapıcaam. yeşil istiyorum.

      Sil
  5. benim yüzüm de baya baya ablak, aydede suratı gibi ama saçlarımı kestirdikçe kestiriyorum :) en son arkaları katlı kestirip ensemi özgür bıraktım, önde yüzümü biraz inceltsin diye uzun bi kaç tutam var sadece o da omuzlarıma bile değmiyor O:) kestirin gitsin yahu, hafiflik iyidir! ayrıca uzun bir tutamda alttaki saçlar da yeşil; istersem saşları sola atıp açıyorum, istemezsem sağa atıyorum görünmüyor bile. önerilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. enselere özgürlük :D

      ben de seviyorum o hissi ama galiba uzun saç insanıyım.

      yeşil ben de istiyorum. istiyoruuuum.

      Sil
    2. yapın yapın yapın! :) valla şahane. başlayınca bırakılmıyor yalnız :)

      Sil
  6. dilek dileme iyimiş de, bu saç küt deYil bebeyim.
    Sezen Aksu küt olabilir misal.
    Sana yolladığım uzatma duasını yap. Günde en az 3 kere. Ben de dün kahkül keseyim dedim. Alnımdan boynuzlar fışkırıyor şu an.

    YanıtlaSil