26 Eylül 2016 Pazartesi

Bugünlerde, serin bir neşeyle.



Sonbahar nasıl geçiyor?

Tadını çıkarıyor musun yoksa için mi karardı, yaz bittiği için? Benim fena geçmiyor. Eve yeniden halıları serdik. Ev gözüme güzel geldi. Etrafa yanardağdan fırlamışçasına atılmış oyuncaklar hoş duruyor halının üzerinde. Halı yokken dağınıklık gibiydi. Şimdi dekoratif oldu. Pek diretmiyorum ev çocuğuna 'toplaa toplaa' diye.

Ev çocuğu kakada baya ilerledi. Bugün oturmuş kakasını yaparken bana 'anne ben iş başındayım' dedi. Valla başka çocuktan duysam direk itici bulurum. Ne bu bilmiş laflar bu? Sitcom dizisindeki o sevimsiz çocuk bu evde. Ha.. babasına da şöyle dedi geçenlerde:

'Afedersin baba, seni korkutmak istememiştim'

Nöö? Dublaj Türkçesi. Net. Tabi ki izlediği çizgi filmden kaptı.

Sonbahar diyordum. Polar battaniyeler de çıktı piyasaya. Yumuşak. Düşündüm de.. Polar battaniyeler sadece gözünün önünde durmayla bile huzur yayıyor eve. Yumuşatıyor odayı. Dursun şu koltukta. Sık kullanılanlara ekle.

Gittim ev çocuğuna tek renk siyah ve beyaz tişörtler aldım- sonbahar için. Sokak kombinleri yapıyorum bunlarla. Uzun kollu penye, altına eşofman, üzerine hoop tek renk tişört. Ben de bunun aynısı giyiniyorum aslında. 90'lardan beri sırtıma yapışmış bir giyim algısı. İlla sonbahar böyle bir şey benim için. Bazen bu kombinde ince bir atkı oluyor. Bir de mutlaka botlar. Bunlar belki eski, demode şeyler ama tamamen benim olmuş artık.

Sonbahar belirtileri penceremize düştüğü anda çaydanlıkta çay yerine düz su kaynamaya başladı. Bitki çayları... Sadece tadı için değil. Virüsler halay çekmeye başladı çoktan ve bu aşamada bol bol bu ılık çaylardan içmek, direk halaydan yırtmaya yardım ediyor. Haftaya matcha çayı alıcam, gözüm onda. Biraz pahalı bir çaymış, o yüzden yeni aya girmeyi bekliyorum. Bool antioksidan diyorum, pehlivan gibi metabolizma yapmak diyorum. Bu süreci meydanlarda sağlıkla atlatmak diyorum.

Sırada dolapları yeniden düzenlemek, yazlıkları kaldırmak, evi kışa hazırlamak, yaz sebzeleriyle vedalaşıp daha yeşil yapraklılara nihayet yer açmak var. Yazın bu memlekette daha geç bitmesi, bizleri yıldırsa da evin içinde sıcağın yarattığı yüksek gerilim yavaşça bizi terketti. Ve yerini sakin, konforlu, serinlik dolu diyaloglara bıraktı. Bu aralar hayat güzel. Sonbahar güzel.



14 yorum:

  1. Son 5 yıldır benim de fav. Sezonum sonbahar. Nedenini sorma, anlatmak uzun :)
    Ev çocuğu süper datlı olmuş. Ben de benim bebeye böyle konbinler yapıyorum genelde. Aşortman bot uzun kol, atkı her daim darz bence, hiç de demode değil.
    Dünya para verip kusmi tea marka aldıydım bi cacık numarası yok. Roiboos tavsiye ederim güzel çaydır. Bi onu dene. Haydi hayırlı sonbaharlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedenini anlat gerçi bi ara sen yine de. Üşenmezsen. Severim dinlemeyi. Roiboos, küçük Joe'dan okumuş, almıştım. Çok leziz. Ama soğuk algınlığı için bana daha baba yiğit bi Anadolu çayı lazımdu, klasiklerden.

      Şimdi gözüm matchada. Fena bi olay. Roiboos, bildiğin lezzet ama.

      Sil
    2. Dur madem burdan yazayım da ibret-i alem olsun :))) eskiden en sevdiğim mevsim olan yazı artık hiç sevmiyorum! Nedenleri:
      1- miskinlik, geç yatıp-geç kalkma, yemek yapmama (karpuz peynir takılma) Deniz-kum-güneş keyfi sürme- bronzlaşma, akşamları şıkır fıkır giyinip ortamlara akma, alkölün eğlencenin dibine vurma, bol kitap okuma aylak aylak günü öldürme lükslerimin hiçbiri yok!!! Bana göre yaz bu demekti :)
      2- artık bikiniyle, mini şort elbise, askılı bluzla bok gibi görünüyorum :) selülit deryasıyım :)))
      3- esmiyor :))))

      Bilmem yeterli ve geçerli sebepler mi? :Pp

      Sil
  2. Polar battaniye şart..dursun bi yerlerde çok amaçlı kullanılır dediğin gibi .

    YanıtlaSil
  3. Polar battaniye şart..dursun bi yerlerde çok amaçlı kullanılır dediğin gibi .

    YanıtlaSil
  4. Bedenimizin ve evlerimizin yavaş yavaş kışa hazırlanması gerek...

    YanıtlaSil
  5. 14 günlük bebenin burnu akıyor bu sabah yahu! I-ıh ben sevmiyorum 15 eylülden 15 nisana kadarki dönemi.. Burada şahane pastırma yazı oluyor, o ayrı ;) Oktoberfest tam gaz şu sıra, bira bağışıklığı arttırıyormuş diye haberler çıkıyor, dene istersen bolca benim için de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin?
      Acaba ev erkeği o yüzden mi hiç hasta olmuyor yahu?

      Yarın bira akşamı yapıyorum. Şimdi daha bi iyi motivasyon olur bu. 14 günlük bebenin burnu <3

      Almanya'da kimse kış sevmiyor zaten. Sanırım kış bir tek buralara güzel.

      Sil
  6. Bebenin konuşmasına hastayım!!!! Aynı annesinden almış sözel yeteneğini bence! iş başındayım çok komik bir laf...Dublaj türkçesi de ayrı komik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha

      dışarıdan dinledim lafları, sen yazınca. bana da ilginç geldi.

      Sil
  7. Hayatımda ilk kez bu yıl, ilkbahara fark atıp sevilen mevsim sıralamamın başına oturandır sonbahar.Minik hazır cevap da pek bir tatlı maşallah.

    YanıtlaSil
  8. 3 renk tişört olayı benim eskilerden birinde vardı.
    Bana da bulaştı.
    Çok pratik!

    YanıtlaSil

Oğlumun Öpmek İstediğim Davranışları

bakışı öpmek İnsan evladı, çok emek verdiği her ne ise; köpek, tavşan, hırbo sevgili, aile, ders, iş ya da çocuk- verdiği emeklerle sev...