10 Eylül 2016 Cumartesi

Pratik tıkınma önerileri



Bu bloğu sırf boş çene çalmak için açmadım. Biraz da kamu spotu kıymetinde bir yazı için kolları sıvayalım.

Şimdi efendim, hayatımın son 3 senesinde hiç yapmadığım şey nedir? Tabi ki uzun uzun yemek hazırlamak. Bir öğüne özenmek, sallana sallana keyifle pişirmek. Bunları hiç yapmadım. Vakit yoktu, vakit olsa da istek gelmedi, istek kabarsa da malzemeler elimin altında değildi.

Son 3 senedir bütün yemek hazırlama aşamalarım, Desmond'un Lost'ta o düğmeye basma anı kadar gerilimli ve maceralı. Hadi...daha hızlı..soğanları da hallet..tamam biberler biraz daha yumuşadıysa..galiba oluyor, sona yaklaşıyoruz.. çabuuk.. Geniş fikirli bir insangızı da değilim ki önceden yapıp buzluğa atayım. O yüzden bu 3 senede bazı hızlı yemek fikirleri geliştirdim. Bu fikirler herkese uygun. Vakti olanlara, olmayanlara, tembellere, öğrencilere, hayatı aheste yaşayanlara. Fikirler dediysem, şimdi 20 ayrı tarifle karşınızda olmıycam tabi. Liste ufak ufak güncellenir. Büyür ve biz tembeller ordusunun da mükellef sofraları olur. Benim elimin lezzeti yok diyenlerin de hayat kurtarıcısı olmasın mı bu tarifler? Olsun. Hadi başlayalım.

1- Şipşak Pizza

Bu tarif, canı eğlenceli bir şeyler çeken büyükler ve çocuklar için gayet can alıcı.

İhtiyacınız olan sadece:

Lavaş
Kaşar Peyniri
Salça
Pizza diyince aklınıza ne geliyorsa.

Markette satılan lavaşlar var ya, pakette. Onun tam buğday unlusundan al. Koy önüne. Salçayla sos hazırla. Nasıl üşenmezsen? İstersen su ve yağla karıştır, kaynat. İstersen benim gibi 1 tatlı kaşığı salçayı, azcık sulandır ve lavaşın üzerine yay.

Sonra dile pizzadan ne dilersen. Ben ev çocuğuna kırmızı biber ve minik köfte parçacıkları serpiştirdim, dün. Üzerine de kaşar rendeledim. Verdim fırına.
Kendiminkini de bol zeytin ve biberli yaptım. Verdim fırına.



Sen fırına bir verirsin, fırın sana bin verir. Birebin katılmış lezzette şipşak pizzanı yersin.

2- Kolay Tencere Yemeği

Canın lezzet çekiyor, sağlık çekiyor, tam doyum çekiyor diyelim. Aradığın her şey o tencere yemeğinde ama yapmak zor geliyor. Hiç de değil. Bak dinle.

Malzemelerin ne? Kabak? Patlıcan? Ya da barbunya? Semizotu mu yoksa?

Malzemen her neyse ne. Al o malzemeni yanına. Örneğin konu patates olsun. Patatesleri hazırla hemen en kolay sana nasıl geliyorsa. Küp küp, dilim dilim, irili ufaklı... At tencereye olduğu gibi. Sonra lezzet kaynaklarını at. Örneğin iki biber doğra içine. 3 diş sarımsak da yolla. Biraz salçacık koy. Hımm hafif bir zeytinyağı da gezdirsen fena olmaz. Bir de azcık su. Kimyon da yakışır değil mi? Tencereyi yolla gitsin. Leziz bir yemek, hazır az sonra.

Ben bu tip tencere yemeklerine bazen 1 çay bardağı bulgur da ekliyorum. Bulgurlu sebze yemeği oluyor. Cillop oluyor.


3- Coşkun Salata

Şimdi bir karbonhidrat kaynağı seçiyoruz önce.
Makarna?
Bulgur?

Hangisini istersen seç.
Onu pişir bir yerde. Soğumaya bırak sonra.

Öteki yerde kolay bir çoban salata hazırla. Limonlu ya da sirkeli sosu olsun. Ama sumak mutlaka koy, o sihirli lezzet katıyor.

Sen o karbonhidrat kaynağıyla aha da bu çiğ salatayı karıştır. Tuz da azcık ekle. Sonra bak keyfine. Çocuklar da seviyor. Tek tabakta müthiş serin bir lezzet.



4- Abart Tatlısı

Ben bu tatlıyı abartabilirim. Hem kolay hem sağlıklı.

Elma rendele.
Üzerine biraz hurma parçala, minik minik.
Tarçın da koy.

Sonra yumurta, biraz un yerine geçecek bir şey (ister rondodan yulaf çek, fındık çek, ister tam buğday unu koy), azcık bi yoğurt ya da süt, bi kuple karbonat ekle. Yolla fırına. Öl bit tatlıya.


Bu tariflerin devamı gelecek. Sizin de böyle tek aşamada bitiveren kolay önerileriniz varsa, paylaşır mısınız? Allarazıossunevladım.
 

3 yorum:

  1. Mangolu quinoa salatası

    1 ölçü kinoğa 2,5 ölçü soğuk su tencereye koy. (Ölçü dediğim elinizdeki bardak-kase-kap neyse o) Kaynayana kadar yüksek, sonra kısmacalı şekilde suyunu çekene kadar pilav style pişir (pişirmede yağ tuz yok)

    Soğuduktan sonra içine ince ince
    -yeşil soğan (ben önce bi zeytinyağında hafif kavurarak öldürüyorum yeşil soğanı) Hem mideyi rahatsız etmiyo, hem de soğanın keskin baskın tadını alıyo-yumuşak bi tat oluyo)
    -dereotu, maydonoz, bol taze nane

    -Kabuğundan çıkarılmış, küçük küp küp kesilmiş diri mango (yavşakçana olmasın sert meyve olsun)

    -tuz, karabiber-tatlı toz biber (isteğe göre keten tohumu, chia)

    -yarım limon, zeytinyağı, tatlı-ekşi herhangi bir sos(nar ekşisi, vişne, erik hepsi olur)
    Karıştır ye! Efsolar efsosu!!
    Not: çok iddalı konuştum- tatlı ekşi meyve sebze falan birlikte sevmeyenlere hitap etmeyebilir. Ancak biz ailecek hastasıyız.
    Not 2: kinoa pişirme ölçüsü dışında yeşillik, mango, baharat, zeytinyağı miktarı isteğe bağlı. Onda tam ölçü veremedim kardeş, durumum yok. Ama ben tam mango ve bol yeşillik -az baharat az yağ kullanımlıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok pratik ve uygulanabilir tarifler...Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Sonuncuyu şeftali ile denesem?

    YanıtlaSil

Var mısığız genşler?

Gecenin şu vakti, eski bloğumu karıştırdım ve acaip eğlendim yahu! Sonra işin tadı nostaljiye kaçtı. Çünkü 2010'lara filan geriledim, o...