7 Aralık 2016 Çarşamba

Aybolmasın ama hayat güzel.


Kasım'ın büyücülüğü, kara laneti sanırım üzerimizden geçti gitti. Aralık, artık her ne sebeptense, daha neşeli, iyi haberci ve iyimser. Aralık bizden yana.

Öncelikle merak edenler için bahsedeyim... Kreşle ilgili tüm sorunlar sona erdi. Bu bölümün sorunları tabi. Sıradaki bölümde sorun yaşar mıyız, yine cevabı 'sabır' olan bir sürece girer miyiz- bilemem. Fakat şimdilik kabus bitti, Freddy evine döndü.

Sorun neydi?

Bahsetmiştim, ev çocuğu kreşteki öğretmenler tarafından kucaklandığında acılardan acı kusuyor, içeri girmemek için direniyordu. Bana full triphan ve aynı oranda da bağımlıgil bir durumdaydı. Bir elimi sıkı sıkı tutarken, öteki elimi itiyordu yani. Çiş tutmalar foraydı. Açlıklar, ölüm orucu seviyesine varmıştı.

Çözüm nasıl oldu?

Çözüm fikrini, kreş yönetiminin benim minik eşliklerime anlayış göstermesinde bulmuştuk. Fakat bu hiçbir işe yaramadığı gibi ev çocuğunu daha da azdırdı. Benim oradaki varlığım, onun beni daha tutkulu istemesine sebep oldu. Ve doğalından şu gelişti. O yine ağlıyordu, ve kimse müdahale etmiyordu. Ben açıklıyordum, anlatıyordum ve hiçbirini dinlemiyor, ağlıyor ağlıyordu. Ama kimse müdahale etmedi! Zorla içeri taşımadı. Bekledik, bekledik, bekledik. Bu şekilde 3 günü doldurdu ve dördüncü gün bana 'bye bye' diyip el salladı. Bence müdahale edilmediği için durumu daha hızlı kabullendi. Başa çıkabileceğini düşündü. Soğuk suya kendi atladığı için daha kolay oldu. Bu haftayı ağlamadan geçiriyoruz anlayacağın. Eller sallanıyor, mutlu gidiliyor filan.. Tripler bitti, sükunet geldi, çişler şarıl şarıl, iştah cillop, mutluluk ve tatmin grafiği yüksek, öpmeler sarılmalar yerinde.

Hep 'hasta' olacak diyenler...

Bir de doktorlardan ve parktaki öcü ebeveynlerden, ev çocuğunun kreşe gittiği ilk sene durmaksızın hasta olacağını üfürenler oldu. Şimdi düşünüyorum. Kreşe gitmeden önce ne kadar hasta oluyorduysa, aynısını hasta oluyor çocuk. Hatta bazen görüyorum, sınıfından çocuklar hasta geliyor okula- kuluçka süresi kadar gözlemliyorum, hayır yine hasta olmuyor. Belki bu gece, birazdan ateşlenecektir, mesela. Hayat sever ya, şaşırtmayı- fakat yine de sonucu değiştirmez. Ev çocuğu kreşe başladığından bu yana sadece 1 kez hasta oldu. Bir de kusma salgınına tutuldu. O bir kez hastalığı da kreşten kapmamıştı. Kusma salgınına da ev çocuğundan başkası yakalanmamıştı. Yani o da kreşten değildi. Yeniden geriye sarıyorum ve doktorun ölüm haberi almış gibi ev çocuğuna bakarak 'hep hasta olacak kreşte, hiç iyileşmeyecek hep hep hep' demesini hatırlıyorum. Olan iç organlarıma oluyor maalesef. Her şeyin 'en kötüsüne' hazırlayan 'etraf' yüzünden, ben diken üstünde kaka yapar gibi bekliyorum. Kasılıyorum, ekşiyorum, sararıp soluyorum.

Aralık, bir sihirli değnek etkisinde hayatı hoşlaştırırken başka şeyler de oluyor. Daha önce moka saran birkaç iş kendiliğinden aydınlığa kavuştu. Bir de beklediğim bir yerden olumlu bir haber aldım. Sadece bunlar bile üzerimde 3 hafta detoks kampı, Maldivler'de masaj, 4 saat aralıksız yoga ve sevdiğim diziyi arka arkaya 5 bölüm izlemişim etkisi yarattı.

Nasıl her şey birdenbire level atladı? Daha dün loser ve pijamalı ruh halindeyken, kendimi yeniden Google'da güzel kışlık bot ararken, saçlarıma ne değişiklik yapsam diye fikir kurcalarken buldum. Ne arada, bu hız?

Yoksa ana olmak bu muydu? Çocuk okeyse her şey okey miydi? Onunla ilgili işler yolunda gidince, hayatın diğer organlarına oksijen mi pompalanıyordu?

O şarkıyı şarap içerken mırıldanıyordum:
'Sen yoksan her şey eksik, sen varsan her şey teeaaamam'






7 yorum:

  1. Tespit gibi tespit be! Analığın formülü budur aynen: bebeyle ilgili sıkıntılar oldu mu her şey boka sarar, modlar düşer her şey ters gidiyormuş gibi gelir ve mutsuzluğun dibi.. İşler yoluna girince de adeta bir eşşek gücü, katır motivasyonu, Polyana iyimserliği...
    Çok sevindim kreş mevzusunun çözülmesine ev çocuğunun Mutlu Mesut iştahlı ve sair oluşuna <3
    Kreşten hastalık kapma konusunda ben de etraftan hep aynı şeyi duydum yalnız. "Kreşe başlayan çocuk hastalıktan kırılır" hipotezi de evrensel ayrıca. Burda da çok söylerler onu. Açıkçası benimkilerde de normalden fazla hastalık durumu olmadı kreş kökenli. O yüzden çok evham yapmıyorum. Sen de yapma boşver. Olacağı varsa olur, hasta olmasınlar, virüs kapmasınlar diye buz dolabı poşetine koyup ağzını bağlayamayız ya bu beybigilhan milletini.
    Hadi bakalım selametle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hsdhasf : ))

      napcaz peki bu dışa bağımlı ruh halimizi ey başakitovum? var mı 'çocuktur yahu düzelir' kafasına yumuşak geçişin lezzetli bir sırrı?

      bir kez bana demiştin ya hani.. edo pek hasta olmuyor kreşte diye.. hatta kendine bok atmıştın, çocuğu hijyene alıştırmadım, bağışıklığı güçlendi filan.. ya belki de bu bir tesadüf değildi? belki harbiden abartıldığı gibi bir durum yok. abartan analar var? hani bana göre 'az hasta oldu', başkasına göre 'çokhastahephasta' anlayışına eş değer?

      selametle yavrum.
      ben de evhamın ipini saldım gitti zaten.

      Sil
  2. of ne güzel haberler bunlar...haydin gözün aydın...güzel şeyler duymak bana da iyi geldi şimdi...oh.
    O görseli ilk gördüğümde "vay canına kahveci ne güzel resim çiziyormuş" diye düşündüm. Size o kadar benziyor ki ancak sen çizmiş olabilirsin diye düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu düşünmen bile havaya soktu bak. belki bende çizerim, bi deniyim ahsgshd : ))
      çook tatlı değil mi?

      evet Joe'm iyi şeyler olmaya başladı ve ben bunu kötü günlerde sinsi sinsi iyi günlerin planını yapmaya borçluyum galiba. yoksa çakılıp kalınca kötüye, düzeltmiyor hayat.

      öpüyoruuuum.



      Sil
  3. :) Gözün aydın! Herşeyi kendi zamanında kabul ediyor seninki de, bunlar aynı model o nedenle güven bana, herşey daha da güzel olacak.. Bence olayların düzelmesi çouğun iyileşmesine değil, senin olaylara olumlu bakmaya, kendine zaman yaratmaya ve amaağn salla gitsin felsefesine bağlamana bağlı olarak düzeldi.. Bence ;)

    YanıtlaSil
  4. ahahahaha
    Sadece bunlar bile üzerimde 3 hafta detoks kampı, Maldivler'de masaj, 4 saat aralıksız yoga ve sevdiğim diziyi arka arkaya 5 bölüm izlemişim etkisi yarattı. bu nasıl bir tanımlama böyle :)

    Çok sık hasta olacak diyenlerin ağzına bir tane de ben vurayım.
    Ben de demişsem benim ağzıma da vursunlar iyi mi :))
    Çok sevindim gelişmelere ve haydin maşallah diyeyim kalpkalpkalp :)

    YanıtlaSil

Var mısığız genşler?

Gecenin şu vakti, eski bloğumu karıştırdım ve acaip eğlendim yahu! Sonra işin tadı nostaljiye kaçtı. Çünkü 2010'lara filan geriledim, o...