13 Ocak 2017 Cuma

Ispanağın her tonu


Ispanak, o koyu koyu yeşilleriyle her zaman bana sağlık imasında bulunan bir sebze olmuştur. Canlı, diri, günışığı ve klorofil dolu. Gerçi son yıllarda konu klorofilden şifa bulmaksa, olay çim tüketmeye kadar varıyor, ancak henüz o kadar mukaddes bir seviyeye yükselemedim. Üşengeçlik level'ına takıldım.

Bu hafta sebebini anlayamadığım şekilde bol miktarda ıspanak alınca ben, baktım bu böyle olmayacak, yeşilleri büzüşmeden hızlıca tüketmeye karar verdim. Sonra menümdeki çeşitlilik kendimi bir an olsun başarılı biri gibi hissetmeme sebep olmuştu ki, abartmayayım dedim.

Madem bir bloğum var, o halde ne duruyorum diyerek, ıspanakla yaptığım tüm dansları şuracığa paylaşıyorum. Hepsinin görselini çekmeyi akıl edemedim. Eldekileri iliştiriyorum.

Bol Ispanaklı Böreğimsi

Yapımı çok acaip kolay. Klasik işte; yumurta, zeytinyağı, un (tam buğday unu, badem unu, yulaf unu- hangisini istersen), yoğurt ya da süt. Bunları bir güzel harmanlıyoruz. Miktarı tercihe kalmış. Sonra temizlenmiş-doğranmış ıspanakları ekliyoruz. Bir de yeşil soğan doğruyoruz. Ve finalde peynir. Karıştır. Ver veriştir fırına.



Ispanak Salatası

Kutsal sosla sunulduğunda öte lezzetli. Limon, zeytinyağı, tuz ve baharatlar.




Ispanaklı Smoothie

Ev çocuğunun favorisi. Ben şöyle bir karışım yapıyorum; muz, ıspanak, avokado, keçi sütü. Bu zilyon farklı temayla yapılabilir. Bir içiyor, sanırsın ki kola yanında cips götürüyor.

Ispanaklı smoothie


Ispanak Haşlama

Bu da zor günlerin kurtarıcısı. Buharda pişen ıspanaklara sarımsak ve limonla hazırlanmış sos. Ya da yine buharda haşlama- üzerine sarımsaklı yoğurt. OYVVS.

Bulgurlu Ispanak

Tencere yemeği ancak öte kolay. Ispanaklar temizlendikten sonra doğranıyor. Tencereye konuluyor. Üzerine tamamen istenilen miktarda bulgur konuluyor. İki diş sarımsak bütün halde atılıyor. Üzerine zeytinyağı gezdiriliyor. Ve bir miktar su eklenip altı yakılıyor.

Elbette bu tarifler, güzelce temizlenmiş ıspanaklar, saklama kaplarına konduysa ve dolapta yerini aldıysa kullanması acaip pratik. Bazıları keklere poğaçalara da kakıtıyorlar ıspanağı. Ben hiç denemedim. Kısacası, bu bol lifli ve çeşit çeşit faydaları olan güzel yeşili hiçbir şeyi için değilse bile sırf lezzeti için tüketmeye değer.

Benzer bir şekilde pancar ve kerevizi de kakıtabildiğim tariflerim var. Onlar da bollaşsın da paylaşırım.

Amaç evde sebze ile bağırsakları daha çok buluşturup mutlu aile tablosuna katkıda bulunmak. Yoksa lahmacun forever.




10 yorum:

  1. oyyy şahane Kahve tarifleri. pocket e atmalı. börekimsi özellikle. soğan ve peynir ve yumurtanın yanına ne koysan gider ama ıspanak aklıma gelmemişti. şu an kapuska-pilavım var ama bir sonraki menümde yerini alabilir.mesela brokoli de yapabilirsin o börekimsi ile. belki önceden buharda haşlaman gerekebilir. ıspanak salatası ise geç keşfettiğim bir lezzet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dün kapuska yaptım ve çok çok kötü oldu. lahanalar diri kaldı. olsun ben severek yedim ama evdekiler akşam yemeğini hızlı geçiştirdiler, bilemicem.

      brokoli olabilir.. bence harika olur. çok minik olursa evdeki sebzesavarlar da anlamaz.

      mucks

      Sil
  2. ıspanak birkaç kez aldım ama yapamadan çöpe attım senin tarifler hiç sıkıcı durmuyor. belki bu sefer olur da yaparım. afiyetler olsuun! ıspanaklı içecek fikrine pak sıcak bakamadım sadece. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de çok atmışlığım var ıspanak çöpe. ayy mutlu keçi. bilmem mi..
      yıkaması da zor zaten.

      youtube'a spinach smoothie yaz bak, ağzın sulanır.

      Sil
  3. İlkinkinin pazılı uyarlamasını yapacağım bir ara. İçinde baem unu olur mu bilmem :)

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. badem unuyla tam buğday unu karıştırıp olabilir sanki. pazı da kolay pişer, bence cillop olur.

      Sil
  4. Ispanaklı irmik tatlısı denedin mi, şahane bir şey! Bildiğin irmik tatlısına blender'da birkaç damla süt ile çekilmiş 7-8 yaprak ıspanağı çiğden katıyor ve öyle pişiriyorsun, renk de tat da şahane..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ev erkeğinin annesi pastaya koymuştu o şekilde yapıp. yeşilpasta. güzel fikir <3

      Sil
  5. Ispanak salatasini coj severim ama yakin bir zamanda guvenli bir kaynaktan cig yenilmemesi gerektigini okudum ama detayli arastiramadim henuz belki sen bakarsin
    Bu arada burda ispanaklar temizlenmis oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi ya? bu sebze magazininden de bıktım ben ya :/ sürekli bir şeyleri ters köşe yapmaktalar.

      ıspanağı da diğer sebzeleri de bol bol çiğ tüketiyorum. bakayım bi Google'dan, neler çıkacak karşıma.

      Sil

Var mısığız genşler?

Gecenin şu vakti, eski bloğumu karıştırdım ve acaip eğlendim yahu! Sonra işin tadı nostaljiye kaçtı. Çünkü 2010'lara filan geriledim, o...