11 Ocak 2017 Çarşamba

Yoga Deneyimi


en favori yoga hareketim
Bir önceki yazıma çok değerli yorumlar geldi. Cevap veremesem de hepsini ayrı ayrı okuyup, üzerine düşündüm. Hatta gün içinde tekrar tekrar düşündüm. Teşekkürler sunarım.

Ben yogaya başladım. Hemen o gün de bıraktım. Yorumlarda apaçık bunu kasteden olmuştu değil mi zaten? Evet konu aynı konu. Kendini oraya ait hissetmeme.

Koskoca yoga kültürünü eleştirecek değilim. Fakat o kültürün karşısında 'bu ne demek, amacımız ne, ne anlama geliyor' diye düşünmekten henüz kendi içime dönebileceğimi sanmıyorum. Tabi o an hemen sana o el hareketinin anlamını söyleyen biri mutlaka olur, neden olmasın? Fakat cevap yine tam bu değil. Yoga, kendi içinde anlattığı şeyler olan, sembolik davranışlarla ortaya konan, derin felsefeli bir duruş. Ben o kodların karşılığını içimde ne kadar ıkınsam da bulamıyorum. Bana o kodlar bir şey anlatmayınca, ne oluyor, ortaya yogacılık oynayan, taklitçi bir robot çıkıyor. Düşünün ki lahmacun yemeye gittiniz. Tadını çıkara çıkara lahmacunu dürecek, rokanızı içine gömeceksiniz. Ama lahmacun kültürünün kuralına göre, mutlaka doğu şivesi kullanmanız ve arada türkülere eşlik etmeniz gerekiyor bunu yaparken. Heh, aynı bunun gibi bir histi işte.

Yogada uzun uzun baktığım...


Kısacası yogaya başlamanın basit bir kayıt formu doldurarak olamayacağını gördüm. Bu bir ihtiyaç ve ilgi alanı olmalıydı. Yoga merkezindeki herkes tatlıydı; katılımcılar ve öğretmen de. Gıcık olduğum hiçbir şey olmadı, yanlış bir yerden başladım diyemem. Orada tek yanlış olan bendim. Saçma komik capsler yaptı durdu beynim. Oturup adam başı şu kadardan aylık ne kadar kazanıyordur bu mekan, diye hesap yaptım. Ve etrafımdaki insanların vücutlarını filan inceledim. Tüm bunları herkesin meditasyon yaptığı sırada, yoga hareketlerinin sonunda- bir türlü bitmeyen o yirmi dakika boyunca yaptım.

Yogadan önce asla! (bilenler bildi şuan)

Bendeki melankoli regl olana kadarmış üstelik.
Regl oldum ve birden yine hayatın rengi değişti.

Hayır bir regl olma hormonları bu kadar mı alt üst eder bünyeyi? Napsak dengelemek için? Pilatese mi gitsem? Dur bi kayıt formu doldurayım- şaka şaka : P

Bugün iki kahve içtim. Fakat iyi içtim.

14 yorum:

  1. En güldüren,en mutlu eden kahve sensin fjsdfıjsdofısd ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de kahvenin yanındaki cheesecake'sin <3

      Sil
  2. Şahane tespit olmuş bazı bünyelerin yoga kabul etmediği olayı :)))
    Ben de haşa eleştirmem ya da taşak geçmem. Ciddiye aldığım da bi kültür... Ama bana da uymuyor. Esniyorum sürekli ağzım yırtılırcasına, bitse de gitsek diyorum, milletin götünü kesiyorum, hocaya vay amkun amma esnek hatun diyorum içimden falanlar filanlar ama asla ne bedenimi ne de ruhumu açamıyorum yogaya. Urfa'nın etrafı dumanlı dağlar yavrusun kaybetmiş yar yar ciğerim dağlar falan söyleyip lahmacun yesem daha über meditasyon benim için :))
    Ps: tatildeyim beybi yazılarına feedback veremiyorum bu ara ama hep okuyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki bizim için daha zaman vardır. tabi yoga herkese hitap edecek diye bir şey de yok. ama onca insanın bir bildiği olmalı!

      ahhh lahmacun <3

      farkettim senin atraksiyonlarda olduğunu.
      iyi eğlenceeee..

      Sil
  3. pms dönemi dediysen tüm sular durur, başka neden aramaya gerek yok :)
    hatta belki görmüşsündür ama sana şu karikatürü hediye ediyorum : http://www.kisa.link/C3a

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarılırcasına gülmek.

      görmüştüm ama unutmuşum bunu ajkgajsgdj

      Sil
  4. Ya o regl dönemi resmen beni de baştan yaratıyor, içimden önce bir canavar çıkıyor sonra da ben o canavarı evcilleştiriyorum gibi hissediyorum ahahaha :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel tanımlama; evcilleştirmek. çünkü sonraki hafta tam olarak yaptığım benim de bu.

      :D

      Sil
  5. Aynen ya, regl beni de her ay öldürüp yeniden yaratıyor :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. napıcaz, napsak? çikolata filan da kesmiyor. güreş mi tutsak?

      Sil
  6. ya uf, şu an neyi anladım biliyor musun, ben sana yorumları içimden yapıp duruyormuşum, sonra da sayfaya gelip cevap var mı yok derken fark ediyorum içimden yaptığımı :D
    neyse özünde bence yoga o soruna uzun vadeli bir çözümdü senin şu an beklentin anlık çözümler. en çok bundan uymamıştır yoga diyorum ama illa uyacak mı herkese? yooo... of rolleri değişmişim resmen. eskiden de bana derlerdi yoga çok iyi geliyor filan diye gerilirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi ya?
      yoga ile ilgili olumlu referanslardan biri de sensin benim için. özendiren, imrendiren..

      ama yok, şuan bana cevap olmadı yoga. belki ileride.

      o dediğin unutkanlığı ben de yapıyorum yaa... dağınık beyin hep bunlara sebep :D

      Sil
  7. ben yıllarca gerildim insanlar bana yoga dedikçe. ama neden. çünkü insanların güruh halinde yaptıkları şeylere hiç güvenemiyorum ondan. güruh halinde beğenilen filmler, kitaplar, spor ve hatta din de benim için öyledir. hep şüphe uyandırır bende ve uzak dururum. çok sonradan beni kendi halime bırakacaklar da kendi isteğimle okuyacağım, merak edeceğim, deneyimleyeceğim. anca. o zaman sağlıklı bir fikir edinebiliyorum gibime geliyor. bence çok doğru yapmışsın, kendi samimi duruşunu korumuşsun.

    YanıtlaSil
  8. reglden önce benim de dünyam feci kararıyor yaa, resmen ergene bağlıyorum. düzeldiysen ne mutlu! yogayı dert etmediğine göre, seni kazanamadıysa bu yoganın kaybı ;)

    YanıtlaSil