18 Şubat 2017 Cumartesi

Şiirle Kavga + Apartman Sohbetleri 2



Geçenlerde çıkan Erdoğan'ın şiir ve roman okumak, alkol / sigara bağımlılığına sebep olur haberini gördünüz mü?

Baktım listemdeki tüm 'hayır' insanlarım nefretle bu haberi paylaşıyor, altına verip veriştiriyor. Ben durur muyum?! Nefretlerin en fenası benden gelsin, en sivri yorumu ben yazayım diyordum ki... Haberi okumaya karar verdim önce. Ne de olsa, kendi beynimi kullanmak en ekonomiği. Erdoğan şiir ve roman okumaktan ziyade, içinde buram buram sigara teması olan filmler, kitapları kastetmiş. Fakat elbette Erdoğan'ın bu açıklamasındaki şeffaf olmayan yerleri görebiliyordum. Asıl burada beni kaşındıran şey haberi yapan mecra oldu.

Güya Erdoğan'ın sanatı alçaltan bu açıklamasını eleştiren gibi duran haberin yaratacağı tehlikeyi gördüm. Hatta bugüne kadar yarattığı. Bu başlık, ben ve benim gibilerin olumsuz tepkisini çekerken, bazılarının yeni cüretler geliştirmesine sebebiyet verecek yeni bir seviyeydi. Bin kez şahit olmuştum. Mesela konu fillerin İspanyolca öğrenmesi olsun diyelim. O güne kadar fillerin İspanyolca konuşması üzerine kimse kafa yormazken, bu tip haberler sebebiyle, insanoğlu aşırı bir şekilde fillerin İspanyolca konuşma hakkı üzerine tartışabiliyordu. Kısacası yobazlığın iyi reklamı kötü reklamı olmuyordu.

Artık haberlere önüne kemik atılan tezcanlı köpecikler gibi gazlanmamaya karar verdim. Biz boğazımızda damarlar şişe şişe şiiri savuna duralım, çoktan şiirle alakası olmayan bazılarımız, bu konuda taraf oldular bile. Düne kadar şiiri eleştirmek akıllarında bile yokken üstelik.

Bazen bize yakın görünen agresif tüm söylemlerin, aslında zaaflarımızı bilen ve öfkemizden yararlanmak isteyen fısıltılar olduğunu görmeli.

'Gız İspanyolca öğrenebilir miyim harbi?'


Sabah sabah bi kahve bile henüz içememişken, çayımı dahi yarım bırakmışken, ev çocuğu ev erkeğiyle bir takım doldur-boşalt oyunundayken, buraya gelip çene çalayım dedim.

Bir de sevgili İlham Kedisi'nin keyifli challenge'ı için, cevaplarımı şu aşağıya iliştiriyorum. Burada 1 ve 2'nin cevapları var. Devamı gelecek efenim..

Herkese iyi bir Cumartesi






7 yorum:

  1. İnşaat olayı benim dönemimde de vardı nedense, hayal meyal birkaç şey hatırlıyorum çevre apartmanlardan :). Bir de çok güldüm ya "niye böyle bir şey yaptım" deyip gerçekten düşünmene :):). Bence çok eğlenceli anılarmış :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iç çamaşırı alıp peynirlerin üzerinde sergilemek niçin?

      bilmiyorum öneri makinesi bilmiyorum.

      Sil
  2. Medyanın insanları da bir ürün olarak satması, kutuplaştırması ve gündemi yaratmasına güzel bir örnek olmuş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, kendimi de yeni ikna ettim. önceden laf olsun diye bilirdim. şimdi resmen görüyorum!

      Sil
  3. sayende haberim oldu ve ben de katıldımm

    YanıtlaSil
  4. Videolu anlatım güzel, farklı ve içten olmuş.

    YanıtlaSil
  5. haberler ve gaz gelmeyle ilgili süper tespitler. hepimiz haberlerden uzak yaşasak dünya barışı hakkaten sağlanabilir bence. hatta ancak bu şekilde mi sağlanabilir acaba?

    YanıtlaSil