15 Şubat 2017 Çarşamba

Yeni kitaplık


Ev çocuğunun odasına yeni bir kitaplık yapmayı düşünüyorum. Eve ilk taşındığımızda ona hazırladığım raf artık devede kulak memesi gibi. Lakin para verip mobilya almak istemiyorum. Belki sadece evimizin her bişeysi Ikea'dan ek raflar olabilir. Hazır bebenin odasını çocuk formatına upgrade etmişken, aylar geçtikçe çoğalan leziz kitaplarını da sergilemek istiyorum.

Evde bir şeyleri sergileme fikri de beni hemen düşüncelere iteledi bugün. Evde eşya sergilemek? Neden yaparız bunu? Bu ihtiyaç nereden gelir acaba?
Kitaplar kapalı bir dolapta değil de niçin raflarda sahibinden başka herkese görünür şekilde durur?

Kitapların evdeki varlığı sadece okuma ihtiyacı için değildir belki. Kitaplar, görünsün isteriz. Başkasına görünmese de olur. Bize görünsün yine de. Ama başkaları da görsün tabi, kesin görsün. Evin kalbi gibi, yaşamın kalbi ya da. Okumasak da bitirmesek de o sözcükler ve düşünceler bizimdir. Annemi senelerce kitaplığıyla yaşattım zihnimde. Onu anlatırken başkalarına oradan başladım hep. Ev çocuğunun odasına dolu dolu bir kitap bölümü yapmayı kırbaçlı bir hevesle isterken, içerideki en sinsi planım, bebeye kitapların acaip önemli şeyler olduğunun mesajını bir kez daha vermek olabilir mi?

Ne bileyim, evdeki kitapların varlığı bizi hem saklıyor ve hem de ortaya çıkarıyor. Bir şeyler söylemiş oluyoruz. Fakat neden illa görünmesini istiyoruz? Külotları koyduğumuz çekmeceler gibi kitap çekmeceleri neden olmuyor? 

Bunlar bazı öleyazdığım bazı Pinterest kitaplıkları.








Şimdi hazır taze demlenmiş çayımla birkaç gündür beklettiğim bloglara seyahat edeyim.
Haz dansımla selamlarım.


14 yorum:

  1. Pinterestten kaydettiğim kitaplıkları gördüm:) Yunus için ilk baştakini yapmıştık, kırılan karyolanın tahtaları ile..Babamın kitaplarını en büyük hazinem gibi saklıyorum oğlum benim kitaplarımı ne yapar bilemiyorum ...Kitap mezata bakıyorum , babalarının annelerinin koleksiyonlarını üç kuruşa satmış çocukları görüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa hadi ya?
      İyi fikirmiş kırılan karyolayla yapmak. Tam olarak öyle bir güzellik istiyorum ben de. Değerli geliyor öylesi.

      'Hazine'.. Bu kelime kitaplar hakkında söylenebilecek en 'hit' söz.

      Sil
  2. Bence kitap sergileyen insanlar, kitap severler, kitabı nesne olarak da seviyorlar ondan. Bibloları nasıl çekmeceye koymak için almıyorsak filan...Sen sanki gösteriş olmasından korkuyor gibisin. Bu arada pinterest rafları muhteşemmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru. Gösterişten hiç korkmuyorum kitaplar konusunda. Ama gelenlerin ödünç almak istemesi ve geri vermemesi kabusum! :D

      Seviyorum kitap görselini <3

      Sil
    2. Öhöm.. İyi de o kadar kitabı nereye koyacağız, bir şekilde kitaplık aldık sergiler gibi oluyor ama valla ne yalan söyleyeyim bırakın okuduğumuz kitaplarla övünelim illa ki birşeylerle övünme ihtiyacı içindeysek.. ne bileyim en masumu gibi..
      Bu arada ben de 2 numaranın aşığı oldum ama emir kipiyle "oku" yazması biraz hoşnutsuzluk yarattı..

      Sil
  3. Yerden tavana kitaplarla dolu bir salonumun olabilmesini şu evde herşeyden çok isterdim. Ama salonun mimarisi kitaplık yaptırmaya müsait değil... Kimse için değil kendim için isterdim baktığım her yerde kitaplar göreyim! Zaten öyle bize gelen giden de çok olmuyor, buralarda ev gezmesi pek rağbet gören Bi konsept değil.
    Ama sen söyleyince dikkat ettim. Kendi minik kütüphanemde (bir Zaman'lar benim çalışma odam, sonra ütü odası şimdi de Maya'nın odası olan küçük odada var benim kütüphanem) rafları öyle bir dizmişim ki:
    -sikko best seller bayılarak okuduğum ama tırı vırı kitaplar hep arkalara kakılmış.
    -kallavi, mesleki, felsefi, ağır edebi, ilginç veya zeki gösteren kitaplar önlere dizilmiş ashdkflfl
    Kendi kendimi etkilemeye çalışıyorum sanırım ve ya birilerinin bize gelebilme ihtimalini sevdim.
    ev bebişlerine iki raf ayırdım ben salonda. Oradaki bütün kitapları yerlere saçıp üstünde tepinip duruyolar :// sana tavsiyem: kütüphane için daha erken. 5-6 kitaplık tek raf oluştur boyunun erişeceği yerde. Bi nevi display. Sıkıldıkça değiştirirsin displaydeki kitapları. Ama bütün kitapları öyle kalem gibi dizeceğin kütüphane fantazisi teoride işlemeyebilir :) 30 tane kitabı yerlerden, koltuk kıyılarından, sehpa altlarından toplarken "oy ben ne ettim" deme sora :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim de ev kira :D (aklıma ev kendinizin mi diyen teyzeler geldi)

      Aynı fantezi bende de vardı ama o kadar çok taşındım ki benle gelen kitaplarım az :( yine de biriktirmeye devam, artık dağıtmıycam ahaliye.

      ya zaten ben başkasını değil kendimizi etkileme olayımıza daha fazla takıldım. yani neden illa dizeriz ki yanyana öyle diye garipserken, kendimi evde yalnızken düşündüm.

      kesinlikle haklısın. bizim bebe onları rahat komaz. tek bir rafı var şuan vitrinlik. diğerleri benim kütüphanemde üstüste duruyor. onları bile mıncırıp duruyor. giysi çekmecelerine, yatak altlarına sokuşturuyor.

      oy ben ne ettim haghjgdhjasgas : ))

      Sil
  4. Çok bilmişlik taslıyor gibi olacağım ama kitaplık veya görsellerdeki gibi yoğun raflar yapma. Bunu nereye yapacağının da önemi var ama tahmin ediyorum ki çocuk odasına yaparsın ve muhtemelen çocuk odasında oyuncaklar da vardır. Hepsi birlikte aşırı renkli ve dağınık görülebilir, çocuklar derli toplu minimal alanlarda daha iyi oynuyor ve yaratıcı oluyor. Bütün o Pinterest evlerinde okuma alanı farklı bir yerdedir veya odalarında olsa bile oyuncaklar ayrı bir odadadır. Tavsiyem bir tek display raf (ara sıra değiştir kitapları) yanına kitapları dikey koyacağın bir kutu (plak bakar gibi seçmesine imkan veren). Birden fazla kutu da olabilir tabi. Daha kullanışlı olacaktır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok bilmişlik tasla bana GeCe lütfen, çünkü fikirlerini seviyorum <3

      süper fikir üstelik, tek raf yanına kutular. şimdilik öyle bir rafım var, o amaçla kullandığım- yanına ek bir şey düşünebilirim, hoş bir saklama ortamı.

      ve evet- oyuncakların üçte birini çıkarıyorum piyasaya, yoksa dediğin gibi oluyor. kitapları da dağıtmayı sevdiğinden (!) evde bir mutsuzluk hakim oluyor.

      Pinterest rafları iyi ama aslında hepsi birbirinin aynı değil mi?
      Ortamın şirinliği hepsi.

      Sil
  5. GeCe benden önce davranmış, en fazla 6-12 kitap yeterli, o kadar ıvızr zıvır, rengarenk görüntü gözü yoruyor. Ha, şato gibi evin olur o zaman ayrı:)

    YanıtlaSil
  6. Gece ve Elif yazmış zaten anacım, bana bir şey kalmamış ehehehe :P
    Ben Elifin odasına güzel bir kitaplık almıştım ve bunun ne kadar saçma olduğunu geçtiğimiz aylarda fark edip o kitaplığı kendi çalışma odamıza götürdük (çakallık tabii) ona da 3 tane İKEA rafı çaktık ve toplamda 5-10 kitap sergisi ile çok daha iyi oldu odası. Sadelik daha iyi, Gece'ye katılıyorum. Pintereste o yüzden pek bakmam çünkü fikir vermiyor bana biliyor musun bazen bunalima sokuyor ahahaha :P
    Yani onlarda acayip güzel duran bizim evde dandik duruyor :P bunu önlemek için, oralardan genel fikir alıp kendine göre basit çözümler bulmak en iyisi bence. Bir zaman sonra değiştirmek istediğinde veya sıkıldığında çözümü de daha basit olsun :)
    Öperimm

    YanıtlaSil
  7. Ya bizim kızın 100den çok kitabı var ve her gece uyku öncesi okuyor, ben direkt rafı da geçip kitaplık koydum odasına. Şimdi diğer anneler yapma etme demiş ama biz memnunuz ana kız :D Ayrıca derli toplu ortamlardansa dağınık renkli ortamlar çocuklar (ve hatta büyükler) için bile "zeka arttıran" bir ortam diyorlar! :D İmza. Karşıt fikir :P

    YanıtlaSil
  8. harika gözüküyorlar gerçekten

    YanıtlaSil