31 Mayıs 2017 Çarşamba

Bir çarşamba biterken


Nihayet en büyük derdimin katlanmamış çamaşırlar olduğu günlere geri döndük. Şuan bebe içeride mışıl mışıl uyuyor. Acısı dinsin, onu oyalasın diye günde 445 saat çizgi film izlediği için, bu akşam ekransız- yarı oyun- yarı sarılmalı, tatlı bir gün finali yaptık. Hatta instoşdan takiplediğim pastoral beslenen hatunlar duysa, kederlerinden kusarlar ama eve pizza söyledik, hasta çocuğa yedirdik. Çünkü acılarından sonra bebemin iştahla bir şeyler yemesi hepimizin boynunun borcu. İki dilimi sevinçle coşkuyla yedi. Bir dilim ısırıp, salonun ortasında yerli dansı yaparak kutladı pizzasını.

Çocuklu hayattan sonra iş yaşamında kazandığım üstün güçler konusunda, hala aynı fikirdeyim. İşin garip yanı, evdeki kaos (belki kafamdaki?) beni nasıl dövüyorduysa, o kadar stresli/yoğun ve patronların 'bugün halletsek çok iyi olur G. hanım' dediği bir ofis ortamı bana kısırlı börekli piknik gibi rahatlatıcı geliyor. Bellerimin ağrısı, omuzlarımın sertliği geçti. Akşam evde buluştuğum ailemle raks eder oldum. Hele bir de bebenin gündüzlerini tam da idealimdeki gibi bir düzene geçiriyorken şu aralar, yeniden aynalarda cildime bakıp kafaya takabilirim. Öyle bir sorunsuzum, öyle bi serseriyim. Mutluluk bu olsa gerek. Cildindeki gözenekleri dert edinmek. Batıklarına ağlamak. Ya da her gün çorap değiştirmekten sıkılmak.

Çalışırken hissettiğim


?


Dünyanın aslında küre olmadığını iddia eden, flat earth muhabbetlerine ne diyorsun? Valla biz başta totomuzla tısladık ama sonradan bizi bu konu bir sardı? NASA'ya verip veriştiriyor, aya adım atmanın fake olduğunu geçtim, evren diye bir şeyin bile belki de var olmadığını gonuşuyorlar gız! Hatta o kafayla izlediğimiz tüm klasik uzay filmlerine dönüp bakınca (Gravity, Interstellar vs.), hepsinin dünyayı kurtarmayı konu edinerek tıpkı Hristiyan propagandası yapan Hollywood filmleri gibi NASA alkışçıları olduğundan dedikodu ediyorlar.

Sen de mi ayaksın yoksa
astronot sektörü?
Şeytan çıkarma filmlerinde konuyu hep Hristiyan dindarlarıyla çözerler ve finalde tanrıya 1, şeytana 0 puan derler ya. Onun gibi. NASA da sanki toplumlara, kitlelere, nesillere forwardlanan bir kült kurum gibi sanki. Dinin uyuşturması gibi, uzay bilgisiyle de bizi sakinleştirerek uyuşturmuşlar gibimsi. Tabi bunları konuş konuş, elinde patlıyor. Gel de üstele. Nasıl kanıtlayacaksın, kime kanıtlatacaksın? Anca birkaç kuzen, eş, dost ortamında sabahlarken iyi malzeme çıkar. Sonrası yine pazartesi sendromu. Dünyanın yuvarlak olmadığını öğrenmeye hazır mıyım bilmiyorum. Bu bence dünya tarihinin en büyük magazin haberi olurdu.

Hangisi beni korkutur düşünüyorum. Koskoca bir evrende herhangi bir gezegenin herhangi bir canlısı olmak mı... Yoksa yalnızca bir kara parçasındaki tek evren olmak mı? Gökyüzü bile sınırlı. Tıpkı Truman Show gibi.


Bundan gayrı her gün notlar almak isterim hafiften şuralara. Gün sonu raporu gibi. İşalağ evladım.

2 yorum:

  1. Çok geçmiş olsuuun hadi gözün aydın bundan sonra olmasın.

    Bir şeyi çok merak ediyorum, hani çalışan anne mi yoruluyor çalışmayan anne mi tartışması var ya sence hangisi? Ben çalışanların az da olsa oturduğunu düşünüyorum valla. Yazıya göre sen de benzer hissiyattasın.

    Son mevzuya gelince doğrusu Evren'in nasıl olduğunun bize hiç bir faydası yok. Sınırlı mı sınırsız mı tek mi çok mu, sonrası var mı yok mu? Zaten sınırlı yaratılmış yaratıklarız, canımız isteyince hop Mars'a yok diğer gezegene gidebiliyor muyuz hayır. Sadece biliyoruz. Başka şekilde olduğunu bilsek yine birşey değişmeyecekti. Kendi dört boyutlu uzay zamanımıza hapsolduk yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
  2. bacım haberlerden bihaber hayatıma bomba gibi düştün: dünya düz müymüş??! (buraya cep telefonlarındaki hayret etmiş surattan koyuyorum farzet, 5-10 tane kadar!) nerde dönüyor bu muhabbetler? hedef göster bana!

    acaba çocuktan sonra iş hayatının sana bu kadar iyi gelmesinin sebebi iş tanımı denen nanenin son derece belli olması olabilir mi? neyi, nerde, nasıl ve ne zaman yapacağımız belli olunca, evde olsak düşünmemiz gereken birçok şeyden kurtulmuş oluyoruz. bazen ben de bir ofiste olmayı özlüyorum. ama hangi ofiste ne iş yaparım artık pek bilemediğimden freelance'çi ev hayatıma geri dönüyorum. (hepsi kafamda tabi meheh)

    YanıtlaSil

Candan Erçetin'den geliyor; Meğer...

Okulun psikoloğunu çok sevdim. Hatun, beni klişe paragraflarla uğurlamadı. En son oyun oynarken burnumun kırılması ve ev çocuğu ile ilgili ...