30 Mayıs 2017 Salı

Bir koca gıybeti de benden.


Madem Başakito, gıybete başlamış, ben neden katılmıyorum? Gerçi onunki eğlenceliydi, benimki fabl tadında.

Bu yazıyı belki imha ederim sonradan bilmiyorum. Çünkü aile olmak demek, asil durmayı da bilmek demek. Gıybet yapmak değil gözlem yapmak demek. Tadında eleştiri, kıvamında yorumlama demek. Sorunları gül satan çingene işveliğinde masaya yatırmak demek. Ancak sabahın şu saatinde evde herkes uyurken, ben sorunları bu bloga bir damacana gibi yatırmak istiyorum. Anlıyor musun blog?

Malum ev bebesi hastaydı. Ağrı acı eşliğinde kıvranan minik canlının kusması oluyor, ilaç verilmesi gerekiyor bilmem ne. Tek kişi bakmak -söz konusu bizimki ise- şahsen zor. Geçen mesela anneannesi, babası ve annesi olarak ben bi damla verelim derken itiştik. Ben ev erkeğini, annem beni, ev erkeği de ev çocuğunu bi tepiştirdi. Koca evde koca salonda minicik bir alanda tepe tepeye çıkıp birbirimizi ittik. Bir sağa bir sola gidip geldik beraber. Neden? Küçük dilden içeri damla girecek çünkü. O damlanın büyük miktarı birinin koluna döküldü.

İşte böyle günlerde ben nedense evdeki Firdevs Yöreoğlu duruşumu bozmak zorunda kalıyorum. (Türk dizilerine 70 sene ara verince aklıma örnek de gelmiyor) Çünkü dibine kadar savaşçılık. Amazon kadınlığı. Hayatta kalma mücadelesi oluyor bizde. Çocuk aniden kusabiliyor, diğeri hop kalkıyor kap/peçete/bez getiriyor. Öteki çocuğu kucağında sakinleştiriyor.

Ev erkeğine kırg(z)ınım çünkü...

Pazar akşamı ben ve ev çocuğu kıvranırken, sadece acıya odaklanmış haldeyken stüdyosunu ertelemeyi düşünmedi. Neyse ki basçı hatun aşırı hastaymış ve stüdyo sahibinin de başka programı çıkmış da bana müjdeyi vermeye geldi:  'Tesadüfe bak görüyor musun, gitmeme gerek kalmadı'

Orda laf soksam neye yarar? Kendi düşünmeli, kendi gönül matematiği buna karar vermeli. Laf söylesem hıdırlaşıcam, latife edemiycem. Çünkü gerginim, espirili havamda değilim. Bana gelip 'çak' der gibi sevinmiyor mu bir de?

Bir başka mesele ise, gerçekten erkeklere koordinatları tam girmeden harekete geçmemeleri... Tamam bunu zaten ilk ergenlik yaşlarımdan beri gözlemlemiş, işletim sistemime yüklemiştim. Alınmıyor, bozulmuyorum. Ama gergin günlerde haliyle sistemde donma yaşıyorum, sayfalarım açılmıyor ve bir yardım gerekiyor.

Örneğin, ateşten yanan çocuğu ılık duşa sokacağız. Çocuk isteksiz. Napmalı? Salonda ekran karşısında ona minik havuz hazırlayalım, eğlenerek girsin. Ben bu öneriyi sunuyorum ve kabul ediliyor; hemen harekete geçiyorum. Salona 'dertsiz örtü' dedikleri örtüden serilecek, leğen getirilecek, su ısıtılacak, su ılıtılacak, çocuğun giysileri çıkarılacak, çizgi film ayarlanacak...

Abi bu işlerin içinde herif sadece çocuğun kilodunu çıkarmaya yardım etmiş oluyor. Ben ter içinde. O sırada aklıma gelmiyor koşmaktan, ona koordinat yüklemek çünkü.

Neyse yavrum sudan çıkınca, havlusuyla koltukta kurulanırken; ortada kalan leğenli ve ıslak görüntüyü kaldırmak aklına bile gelmiyor. Ben çocuğu giydirirken orası öylece bekliyor. İlkinde kibarca 'şurayı sen hallediversene V.' dedim.

İkincisinde baktım yine koltuğa oturmuş, oradan bizi izliyor; bu kez söylendim. 'Bir kez de ben söylemeden halletsen şu ortadakileri?'

İmdat dostlar. İyice klişe kadın tipine dönüyorum. Aynada kendimle karşılaştım da korktum. Kızgın bir teyze vardı. Yakın gelecekte söylenmekten popom leğen gibi büyüyecek, memelerim göbeğime değecek, gıdım dekoltem olacak ve mutsuz mutsuz fasülye pişireceğim sanırım.

Not: Bebe uyanmadan fişşşek hızıyla yazdım. Görsel koyma zamanı yok. Şimdilik içimi kaşıyan bu 'goca' dedikodusunu yaparak rahatlamakla yetiniyorum.


6 yorum:

  1. Vall aglncak halimizede gülüyoruz.Dün bende tepem atık bir sekilde azarlayarak yemek yaptim.Orucuz dimi tek yaptigi cocukla ilgilenmek.Oda cocuk benim basimda bitiyor zaten.Bide durmus kirazlari cikarmadinmi hayatim demez mi atti benim tepem.Bak buzdolabi orda elin orda cikarabilirsin dedim.Aksa. oldu uykusuzluktan bayiliyorm.ben namaza gecicem diyor.Hayr sen cocuga bakcaksin bugünde ben namaza gecicem dedim.Ve geldigimde cocuk hala uyumamis.Uyuttum yattim.Beyfendi cocugu düzelterek uyandirdi.Sen uyutcan dedim cocuk bana geliyor.Gelde fittirmaa.Erkegi böyle yetistiren o erkek annelerinden dolayi oluyor bunlar.Öpemicem ellerinden.Aman onlar cekmis ya bizde cekelim.T e Allahimya 😀 cok gecmis olsun insallah iyilesir kuzunuz.Adamıda bosverin robot gibi komutsuz calismaz onlar.

    YanıtlaSil
  2. Söyleyiver oluyor son tek dedikleri. Söylesem ölürmüymüşüm kumandanızla mı hareket ettiricez sürekli yapıver işte. Öğretmek zaman alıyor kızlar biraz sabır ben 13 seneden sonra baya kolayladım bu işleri :))

    YanıtlaSil
  3. Tam da bununla ilgili bir yazı okudum geçen hafta, hissettiklerime cuk oturdu, sanıyorum evrensel bir sorun;
    https://english.emmaclit.com/2017/05/20/you-shouldve-asked/
    Mental yükümüzün birazcık olsun azalması dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  4. ah bacım yaa, başak'a da benzer şeyler yazdım aslında. adam doğasından ana duyarlılığı/proaktifliği beklemek beyhude. olmuyor, olamıyor. sinirini çok iyi anlıyorum, her boka ben mi koşucam modundasın, haklısın. ya dediğin gibi olaylar alevlenmeden adama gerekli talimatları bilal'e anlatır formatta vereceksin ya da adamın ataletini en kısa zamanda unutmaya programlayacaksın kendini.

    bizde çocuk yok ama benim genel taktiğim kocada olumlu davranışı pekiştirmek - köpeğimizi de aynı şekilde eğittim diyeyim, sen anla psikolojiyi! yani ortada daha dert mert yokken olumlu davranışlara büyük sevinç göstermek, kirlisini kirli sepetine atmayı başarınca nba maçında 3'lük atmış gibi tezahüratlar, bir istediğimi ben söylemeden yapınca dünyanın en mesut kadınına bağlamalar vs. bu şekilde en azından bir sıkıntı anında ettiğim eleştirel laflar daha çok iz bırakıyor. hatta içten içe ''ulan gül gibi karım var, dırdırı yok kaprisi yok, 40 yılın başı bir şey istedi yapmadım, kafama sıçayım'' moduna giriyor sanırım. tavsiye ederim.

    2 günde değişiklik olmaz ama 2-3 hafta olumlu pekiştirme yaparsan sonra ekmeğini yersin bacım. tabi bu bir süreç. hayat boyu devam etmek gerekiyor. bıraktığın anda fabrika ayarlarına geri dönmeye meyilliler. öff.

    YanıtlaSil
  5. Başağa da yazdım isterse iq su 200 olsun söylemeden izah etmeden çalışmıyor bu tür 😬 Daha önce öğretilmiş konular olsa dahi. Neden böyle hiç fikrim yok. Hani ufak çocuklara diyoruz ya bin kere hadi evladım hadi canım diye aynısı 😩 Son iki gündür benim de cinlerim tepemde yine

    YanıtlaSil

Candan Erçetin'den geliyor; Meğer...

Okulun psikoloğunu çok sevdim. Hatun, beni klişe paragraflarla uğurlamadı. En son oyun oynarken burnumun kırılması ve ev çocuğu ile ilgili ...