24 Temmuz 2017 Pazartesi

Arayış



Ev çocuğunun yapım çalışmalarına başlamadan 6 ay evvel, sigarayı bırakmıştım. Ev erkeğiyle bıraktık yani. Yoksa evde biri yakar, diğeri bakar, orda 'ver bi fırt' olagelir. Hele sabah kahvaltı hazırlarken, ev erkeğinin hiçbir şey yemeden yaktığı sigaralar yüzünden az mı baştan çıktım? Hem azarlardım hem arzulardım. Sigarayı yani. Ahmet Kaya gibi ağzımdan sigara eksik olmazdı. Beni önümde beliren dumanlar olmadan göremezdiniz. Yolculuklar, bahçe sohbetleri, plaj keyfi, çalışmak, düşünmek, düşünmemek, filmler, müzikler- her şeyi büyülü bir atmosfere çeviriyordu namıssız. Sigara benim yastığım yorganım, her şeyimdi. Baştan uyarayım bu bir başardım notu değil.

Kaç yıl oluyor yani, baya oluyor. 5 yıla yakın bir zamandır ben sigara içmiyorum. İçmem de pek mümkün görünmüyor. Ev erkeği de öyle. Fakat ikimizin arasında büyük fark var onunla. İkimiz de aynı süredir sigara içmiyoruz ancak o kendini bulduğunu söylerken, ben hala kendimi aramaya devam ediyorum.

Krakerlerde arıyorum, bisküvilerde, kuruyemişlerde, bazen abartı sağlıklı beslenme söylemlerinde. O olduğu gibi hayatına devam edebiliyor, bana hala her gün ağzımda döndürecek bir şeyler lazım. O sadece bir kez bırakmayı denedi ve bıraktı. Ben 775. seferimde bırakabildim.

O şimdi sigarayı zihninde hatırlamakta zorlanıyor, ben hala tiryaki.

Yazının sesini dinlemek için ŞU LİNKE tıklayabilirsin.

4 yorum:

  1. Gizli gizli bir fırt çekiyor olmasın? Ya bu sigara çok berbat bir dost, bırakmanın tek yolu başlamamak diyorlar.. Ben hiç denemedim tuhaf ama.. Ama eşim bebek öncesi içiyordu, şimdi içmiyor ama hala ara sıra 'ya şurda bi sigara içmek vardı şimdi..' gibi cümleler kuruyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçmiyor :/ Net bir şekilde kapadı konuyu. İradesi var ya. Fakat ben normal bir insan evladı olarak haliyle bazen özlüyorum. Eşin gibi bazen bi sigaralık ortam dediğim oluyor.

      Ceren kesinlikle sigaradan kaçmanın en iyi yolu hiç başlamamak.
      Bir başka yazının konusu olarak : 'Nasıl oluyor da oluyor, insanlar hiç sigaraya başlamıyor?'
      :D

      Sil
    2. Ha bu arada sigara arada fırt almayı asla kaldıramayan bir tiryakilik. Anında soluğu tekelde alırsın.

      agfhsfhf

      Sil

Pazar akşamı, mutfak masasında.

Yazmak için mutfağa yerleştim. Henüz balık kokusu çıkmamış sindiği yerlerden. Fırında tavada kızarmış gibi pişen balık tarifi okuyunca, d...