3 Temmuz 2017 Pazartesi

Kakası Bile Kokmayan Bebeğinizin Hıyar Gibi Büyüdüğünü Anladığınız Anlar


1- Beraber dışarıda lahmacun yediğiniz anlardır. Eskiden sizin porsiyonunuzun ucundan yiyip, göbeği davul gibi şişen o bebe, tek başına koca lahmacunu yanında sürahi boy ayranla gömüyor. Minik ağıza itiştiriverdiğiniz lahmacun parçacıklarına noldu? Yanınızda sizden farksız şekilde ağız dolusu ısıran çocuğunuza 'bak ağzını kapatarak ye, şapırdatma oğlum, bak benim gibi yap' filan der olmuşsunuz. Yoksa lahmacundan sonra ıslak mendille ellerini silmeye hala istekli misiniz?

2- Kamusal alanda, parkta, hastanede ya da markette ilgi odağı olmaktan çıktıysanız, yanınızda bir bebek olmadığı için olabilir. Toplum çocuklara çok ilgi duymaz. Ama bebekler başkadır. Onlar mıknatıs gibi, gülümsemeleri ve coşkulu iltifatları çekerler. Dünyanın en önemli canlısıymış gibi herkes etrafını çevreler. Peki, çocuklar? Onları bir spam gibi görenlerin sayısı az değildir. Eğer yanınızdaki miniğinize, eğilip iltifat edenler, size ya da babasına benzediğini söyleyenler, omzunuza dokunup 'en iyi günleri gıymetini bil' diyenler azaldıysa, minik bir civciv gibi gördüğünüz bebenizi bir daha inceleyin. Bilinçli bir şekilde burnundan çıkanları masanın altına yapıştıracak kadar büyümüş olabilir.
toplumun gözünden 3-4 yaşa bakış...


3- Bebeğim diye bağrınıza bastığınız canlının kakası, amcanızınki gibi kokmaya başladıysa, lütfen durumu sorgulayın. Belki minicik savunmasız sandığınız civcivinizin size göre pembiş tonlarda yaptığı kakalar, kol gibi bırakılan cinslere evrilmiştir. Lütfen zart zurt osuran çocuğunuza artık 'oy pırt mı yaptın, yoksa kakiş mi var' demeden önce bunları bir düşünün. Çünkü pırtın etki alanıyla basbaya osuruğun etki alanı oldukça farklı. Belki civciviniz büyümüş olabilir. Emin olmadan tezahürat konusunu tekrar düşünün.
bunun nesi pırt abi


4- O gün dışarıya çıkarken hiçbir şey yemediğini düşündüğünüz çocuğunuzun ağzına elma dilimi, ceviz kırığı, sandviç kenarı filan sokuşturduğunuzu görenlerin kınayıcı bakışlarını fark ettiğiniz andır. Daha geçenlerde parkta kumu karıştırırken muzundan ısırdığını görenler, annesi olarak sizden adeta imza almak isterken, şimdi itici ve 'çocuğu beceriksiz yetiştiren anne' konumundasınızdır sanki. Büyüdü çocuğunuz evladım.
bebesi küçük olan anne starlığı


5- Duş anları, bir bebeğin nasıl da bebek olduğunu gördüğünüz o sevimli anlar, tam tersi çocuğunuzun nasıl da artık bebek olmadığını kanıtlayan, önemli anlardan biridir. Bunu açıklamak zor. Ama galiba vücut oranıyla ilgili. Kendi sırtına kese atabilecek kadar gelişen 3,5 yaş bebenizin banyosuna ördek oyuncaklarını atma konusuyla yüzleşme vakti! Ayrıca sırf çişini kaçırmadan banyosunu yaptı diye alkışlama zamanı da maalesef geçen sezonun konusuydu.
siz farkında olmadan bebeniz..


6- Hazır çiş demişken, lütfen kaka ve çişini doğru anlarda koşup yapan evladınıza ıslık çalmanın ne kadar saçma olduğuna bir kez daha bakın. Açıkçası kendisini dışarı çıkmadan önce çişini yaptı diye ödüllendirme alışkanlığınızı lise sona kadar sürdürecek gibisiniz. Kendi poposundan pipisinden sorumlu olan oğlunuzu hafife almayın.
rüşvetin hazzı..


7- Nasılsa bir şey anlamıyordur diye yanında konuştuğunuz her şeyi size geri dönüp soruyorsa, artık lütfen kendinize çeki düzen verin. Hem anlıyor hem dilbilgisini inceliyor hem de cümle içinde kullanarak, kendi arşivine stokluyor. Bunu hep yapıyordu ama şimdi basbaya hemen oracıkta uygulamasını yapıyor. Gıybetse gıybet, şikayetse şikayet, şiirse şiir; tüm temalarda sizden aldıklarını o hafta size geri verecek. Sonra da 'aa ne akıllı çocuk nerden biliyor bu lafları hahayt' diyerek kendinizi kandırma tuzağına düşebilirsiniz. Armut hem dibine düşer hem anasını babasını retweet eder, repost eder. Unutmayın.

an be an duyduğunu kaydeden çocuğun yavaş çekimi

Yukarıdaki maddeler 'siz' hitabıyla son kullanıcıya yazıldı gibi dursa da, bizzat kendi şahsıma uyarı niteliğinde yazılmıştır. Metinde herhangi bir bilirkişi unsuru yoktur. Tamamen true story, my story.




3 yorum:

  1. ''çocuğu spam olarak görmek'' :D beni tarif temişsin bacım. ama yine de sonuna kadar okudum ve çok güldüm!

    YanıtlaSil
  2. Ay 2 nolu maddeden muzdaribim, herkes bebek olan çocuğumu severken hemen yanında durmakta olan çocuk olan çocuğumu görmezden geliyor!! Artık ben de işi " bak burda daha güzeli var" diye hıyarca uyarma boyutuna taşıdım.
    Bir de 7 nolu madde bizi eşimle yeni bir dil öğrenme konusunda kamçılamaya başladı...

    YanıtlaSil
  3. mizahşör kahve online :'D yine gülümsettinnn <3

    YanıtlaSil

Kreş Öncesi Silahlanmak

Günlük not düşmelerimin sonuna geldim bence. Bundan gayrı ara ara uğrarım bu topraklara, ey halagızları. Pazartesi, iş dolayısıyla ke...