12 Temmuz 2017 Çarşamba

Uykudan Önce Son Çıkış


Tutamıyorum zamanı. Vesikalık fotoğrafım giderek benden uzaklaşıyor. Evrenin kara dehlizlerine doğru çekiliyor... onu...yitiriyorum.



Kıbrıs'ta 2011 senesinde çektirmiştim bunu. Daha demin ya.  Ayboluyor, kaç yıl öncesinin fotoğrafı? Doğumdan önce, ulan? Düşün ev çocuğu daha yok. O günden beri, her yerde kullandığım tek fotoğrafım bu oldu. Özgeçmiş, üyelikler, başvurular vs. Fotoğraf ver diyince, hemen aynı klasörde aynı yerde yıllardır değişmeyen yerinden alıp 'al fotoğraf' diye gönderiyorum. Logom gibi bir şey oldu. Since 2011 eklemeliyim altına. Çünkü birkaç seneye fotoğraftaki gencin, ben olduğunu ispatlamam için yerimden doğrulcam gibi.

60 yaşında teyzeler ya da amcalar gencecik hallerini profil fotoğrafı yapar ya. -Pardon siz kimsiniz? -Benim be ya Şengül Teyzen. Başını TC yaptım, ondan mı tanımadın gız?

***
Ebeveynlere hitaben yazılmış psikolojik (ve bence gerilimli) kitaplar okurken, aklıma gelen neden çocuğum ve kendi ilişkim olmuyor? Sürekli kitapta bahsedilen çocuk ben, ebeveyni de annemmiş gibi canlandırıyorum zihnimde. Okuduğum şeylere sinirlenip kendimdeki dangozlukları, anneme bağlayacak bir sebep mutlaka buluyorum.

Kendimde güncellemek istediğim bazı saçma şeyler:

  •  Okuduğum anne-çocuk gerçekleriyle ilgili karamsar tablolarda hemen kendimi de o örnekten sayıyor olmam.
  • Anneme ağır faturalar çıkarmam.
  • Şimdiki olumsuz özelliklerimi hep anneme bağlamam.
  • Artık yetişkinlikten, ihtiyarlığa doğru yol alıyorum ama hala davranışlarımın sorumluluğunu üstlenmemem.
***

Galiba 'herkes bana yazıyooğ yaağğ' hastalığı bana bulaştı. Ya da herkes bana yazıyo. Abi, 20'lerde bile görmediğim ilgiyi son birkaç aydır tüm esnaflardan görüyorum. Bütün amcalar, dişi olmayan nur yüzlü dedeler filan beni kesiyor. Dün bir tanesi, 'sizi bankadan tanıyorum galiba' diye yolda beni durdurdu. 'Hayır sanmam' dedim. 'Orada çalışıyor gibisiniz' dedi dedem. Bir de siz diyor, ve yaşıtız gibi vurguluyor. Özellikle ev çocuğuyla çıktığım zamanlarda daha çok başıma geliyor. Bir de aşırı bakımsız, salak bir haldeysem. Bence bu yeni bir evre. Yani o yaş grubunun kendine uygun gördüğü bir skaladayım artık. Çocuklu orta yaşlı hanfendiiiii, askılı bluzz, yolda tekk, yanında bey yok, vışşş...

Ev erkeğine anlattım, yazık, o kadar iyi niyetli ki, hımm MILF görmüşlerdir seni dedi. Hayır dedim bak bu öyle değil. Bu aşırı varoş bi hareket, böyle tam 'evim var, ineğim var, evlenek' tadında flörte giden bişi dedim. Hımm dedi, sustu.

Amcaların gözünden orta yaş gadını fantezisi


***

Ne kadar organik beslersem besliyim, hindistancevizi sütleri için bankalardan kredi de çeksem, makarnanın en seçkinini bile haşlasam; bir çocuğun ağız tadı Ökkeş ise yapılabilecek bir şey yok efendiler. Dikkat ettim avokado filan yerken yüz burkmuyor ama boş ekmek yeme fırsatı geldi mi zevkten tam bir hanzoya bağlıyor. O ne iştah? Sanki üzerine cigarasını yakacak. Ruhu bu bence. Genlerden aktarım. Boş ekmeği ağzımızda döndürmeye hepimiz aşığız. Bugün parkta boş ekmek dağıttı kadının biri çocuklara (ne iş?) Bu çocuklar da afedersiniz çok ayıp ama aç köpekler gibi kapıştılar ekmeği. Kan döküldü, can verildi o itişmede. Ben arkada 'yok ekmek yemeyelim biz, şimdi öğle yemeğimizi yiycez, hem zaten kabızsın sen bu ara' derken harika bir playback sanatçısı gibi ağzımı oynatmamla kaldım. O kadın kimdi, çocuklara ekmek dağıtmak neyin akımıydı, bu çocuklar bir ekmek için nasıl bu kadar tehlikeli olabildi? Bu sorular havada kaldı.

Çok uykum geldi. Hiç kahve içmedim, hep çay.
İyi uykular evladım.



8 yorum:

  1. Haha ne güzel yazmissin yine �� ve bide bence hala güzelsindir
    Belki biraz yorgunluk eklenmistir suratina o kadar ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İltifatı kaptım, teşekkür ederim ehehe.
      Aslında bu fotoğraf çekildiğinde bile ben ben değildim. Fotoşop uygulamışlar. Ama olsun bazen ışık hileleriyle hala böyle görünebildiğim oluyor :P

      Sil
  2. Blog tasarımı afili olmuş,beğendim!! Bence yıllar çok bir şey götürmemiş hala genç ve güzel bir ''bağyansın'' :'D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tasarlamadım anılkom, hazır aslında. aslında çok sevdim ama masaüstünde görünümüyle, mobil görünümü farklı geldi, yazı karakteri olarak.
      bakıcam bakalım.

      ouuyyşş çok tenk yu yavrukuşum, o senin çekici teenage tipliliğin.

      Sil
  3. "Ökkeş" doğru tespite ne denir.Bende 34 deyim ama yaş kaç sorusunda 24 geliyor dilimin ucuna yıllardır bu böyle,64 e geldiğimde değişir değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var ya, aynı biliyor musun.
      24 müşüm de aybolmasın diye 34 diyormuşum gibi hissediyorum.

      64'te bence 44'de sabitleniriz.

      Sil
  4. Fotoya bakinca bak aklima ne geldi, gecen gun bizim burdaki aleman olmayan anneler grubunda bir kadin iki fotosunu yanyana koymus, biri kisa digeri uzun sacli, kisa sacini cok severmis de cocuktan sonra bakamadigi icin uzatmis salmis ama simdi kararsizmis acaba kestirse miymis.. Tabii kisa sac cocuktan once gayet dinamik mutlu bir kadina ait, uzun sac kucaginda cocukla altinda mor gozler vs, bildin mi.. E tabii 100 civari insan hep bir agizdan kes sacini demis, totomla guldum, yahu cocugu mezun edip evden atmadikca ister uzun ister kisa o dinamik genc goruntuyu yakalayamayacaksin diyemedim...
    Orta paragrafi atliyorum, hic basima gelmedi..
    Son paragrafta e iste cocugu saglikli besle besle oysun gozunu bos ekmekle.. Bi de diyosunuz ay omur boyu saglikli beslenme aloskanligi kazandirdim, hic de oyle degil sehir efsanesi o yemedigi seye ozenen cocuk... Al iste :))) ver yavruya lahmacunu yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle. mesela ben de bazen çocuk öncesi kullandığım imaj triklerini uyguluyorum. aynı kilodayım, aynı tipteyim ama asla eskisi gibi görünmüyor. bu yaş faktörü olamaz. bu yılgınlık faktörü. belki de olgunluk?

      beslenme yorumuna koptum sjkgajg.. yesin tabi lahmacunu, o benim için kutsal fast food. boş ekmek mücadelesi komik göründü ama su akar yolunu bulur. babası da artık sesli ifade ediyor. sen bu çocuğu balık düşkünü yetiştirmeye niyet ettin ama bu basbaya etçi kebapçı olacak, diyor jshfjkfg

      Sil

Emmece, gömmece...

Rüyamda lisedeydim. Sık sık o dönemlerde senaryosu geçen garip rüyalar görmeye alışkınım. Okul bahçesi geniş ve orman gibi bir yermiş. E...